شناسه خبر:53182
1400/12/16 09:38:18
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کرمانشاه خبر داد:

توزیع 500 بسته معیشتی در بقاع متبرکه کرمانشاه

سپهرغرب، گروه خبر: معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از توزیع 500 بسته معیشتی در طرح «قرار دوازدهم» در بقاع متبرکه کرمانشاه خبر داد.

حجت‌الاسلام مجید میرزایی اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن ماه معظم شعبان و تقارن این ایام با روزهای پایانی سال، اداره اوقاف نسبت به راه‌اندازی پویشی به‌نام قرار دوازدهم به نام و یاد امام دوازدهم جهت دستگیری از افراد کم‌برخوردار با ارائه خدمات اجتماعی اقدام کرده است.

وی افزود: این طرح با ارائه خدمات اجتماعی از قبیل کمک‌های معیشتی، آزادی زندانیان، تهیه جهیزیه، پیگیری درمان افراد معتاد، ایجاد پایگاه‌های سلامت و کمک به دارو و درمان افراد کم‌برخوردار و تهیه لوازم ضروری زندگی اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: در این طرح با عقد قرارداد با نانوایی‌ها در مناطق محروم جهت پخت رایگان و توزیع نان بین افراد کم‌برخوردار، تهیه پوشاک، لوازم ضروری زندگی و وسایل کمک‌آموزشی، به این افراد کمک می‌شود.

میرزایی بیان کرد: این طرح در دوازدهم اسفندماه سال جاری در آستان مقدس امامزادگان آغاز شد و در طول سال آینده هم در روز دوازدهم هر ماه معطر به نام و یاد امام دوازدهم (عج) اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تمامی هزینه‌های اجرای این طرح از محل عوائد موقوفات و کمک‌های خیرین استان کرمانشاه بوده و خیرین و نیکوکاران می‌توانند کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را زیر پوشش عنوان مهدی یاوران به بقاع متبرکه سراسر استان تحویل کنند تا در قالب این طرح و به نام حضرت مهدی (عج) به دست نیازمندان برسد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: در نخستین برنامه اجرای این طرح که در دوازدهم اسفندماه بود، 500 بسته معیشتی به ارزش 250 میلیون ریال در بقاع متبرکه استان کرمانشاه تهیه و وسایل کمک‌آموزشی و رایگان کردن تعدادی از نانوایی‌های شهرستان سرپل ذهاب و هرسین نیز اجرا شد.

میرزایی گفت: در این طرح به همت بلند خیرین مقدمات آزادی 10 زندانی کرمانشاه هم فراهم شده که پس از انجام امورات اداری قبل از پایان سال این مهم انجام می‌گیرد و این 10 نفر که از زندانیان جرایم غیر عمد هستند، آزاد می‌شوند.

وی ادامه داد: ازجمله فعالیت‌های این طرح نذر وقت و حرفه در روز دوازدهم، نذر قربانی، ذبح عقیقه و توزیع و پخت آن، پخت و توزیع نان صلواتی و توزیع غذای گرم بین خانواده‌ها و جمع‌آوری وسایل مازاد بر مصرف خانواده و اهدا به خانواده‌های کم‌برخوردار است.

 

شناسه خبر 53182