شناسه خبر:53132
1400/12/15 09:38:40

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: اعضای خانه کشاورز در بحث کشاورزی صاحب نظر هستند و باید در تصمیم‌سازی و سیاست‌گذاری این بخش مشارکت ویژه‌ای داشته باشند.

پیمان اسکندری در دیدار اعضای خانه کشاورز، اظهار کرد: با عنایت به اهمیت بخش کشاورزی در تولید ناخالص ملی و اشتغال مولد در این بخش و تعداد بالای تولیدکنندگان باید نقش تشکل‌ها و به‌ویژه خانه کشاورز در اهداف توسعه‌ای این بخش پر رنگ‌تر دیده شود.

وی با تاکید بر اهمیت خانه کشاورز و مزیت‌های بسیاری که برای بخش دارد تصریح کرد: پیشنهادات و انتقادات خانه کشاورز باید مد نظر باشد، زیرا این عزیزان بدون اجر و مزد و تنها از سر علاقه در این تشکل فعالیت می‌کنند و هدفشان بهره‌وری مناسب از ظرفیت‌های بخش کشاورزی است.

این مسئول با اشاره به اینکه حوزه سازمان جهاد کشاورزی بسیار گسترده است اذعان کرد: حمایت‌های همه تشکل‌های بخش برای رسیدن به اهداف نیاز هست و سعی خواهیم کرد با مشارکت و حمایت تشکل‌ها به خصوص در بخش زراعت به یک الگوی کشت مناسب دست یابیم.

اسکندری افزود: در این راستا حمایت تشکل‌ها به‌خصوص خانه‌ کشاورز استان بسیار ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: ارتباط هرچه بیشتر موجب هم‌افزایی و پیشرفت بخش خواهد شد و تغییر نگرش با آموزش و ترویج برای افزایش تأثیرگذاری فعالیت‌ها مستلزم ارتباط مستمر با کشاورزان و به خصوص تشکل‌ها خواهد بود.

این مسئول با تأکید بر اینکه؛ یکی از اهداف و اولویت‌های ما تسهیل و آسان‌کاری برای سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار است افزود: این مهم با همکاری تشکل‌ها ازجمله اعضای خانه کشاورز در زمان کمتری میسر خواهد شد تا به توسعه بیش از پیش بخش کشاورزی هر چه سریعتر دست یابیم.

 

شناسه خبر 53132