شناسه خبر:53122
1400/12/15 09:27:04

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از حفر 20 حلقه چاه آب جدید برای رفع مشکل کم‌آبی در کرمانشاه خبر داد.

علیرضا کاکاوند اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن ایام پایانی سال و آغاز خانه‌تکانی‌ها در استان کرمانشاه، مصرف آب به‌ویژه در شهر کرمانشاه افزایش یافته است.

وی با اشاره به میزان مصرف در کرمانشاه، افزود: سرانه مصرف آب در کرمانشاه به‌صورت روزانه 226 لیتر است که اگر تلفات 50 لیتری را نیز به آن اضافه کنیم، سرانه مصرفی هر نفر به 276 لیتر خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: استان کرمانشاه با توجه به کاهش بارندگی‌ها و خشک‌سالی با کمبود منابع آبی مواجه بوده و برای جبران این کمبودها راه‌اندازی هرچه سریع‌تر خط انتقال آب از سد گاوشان تا 20 اسفندماه در دستور کار قرار گرفته است.

کاکاوند بیان کرد: شهرداری کرمانشاه برای آبیاری فضای سبز، کارگاه‌های ساختمانی و کارواش‌ها از آب شرب استفاده می‌کند که اگر این میزان استفاده محدود شود، مشکلی برای تأمین آب شرب شهر کرمانشاه نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: در ایام پایانی سال گذشته سرانه مصرف آب به 400 لیتر در شبانه‌روز رسید که میزان بسیار بالایی است و شبکه آب‌رسانی را با مشکلاتی مواجه کرد؛ از مردم کرمانشاه درخواست داریم در مدیریت مصرف آب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه را یاری کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: برای تأمین آب شرب مورد نیاز مردم کرمانشاه و رفع مشکل اُفت فشار آب 20 حلقه چاه جدید تا پایان سال جاری حفر می‌شود که عملیات حفر دو حلقه چاه به پایان رسیده است.

شناسه خبر 53122