شناسه خبر:53085
1400/12/14 11:33:29

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان با بیان اینکه دولت سیزدهم عزم جدی برای توسعه پایدار کردستان دارد، گفت: در چند ماه اخیر گام‌های اساسی در مسیر توسعه و پیشرفت استان برداشته شده است که آغاز عملیات اجرایی منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان یکی از این اقدامات مهم است.

اسماعیل زارعی‌کوشا در نشست با اعضای مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: کردستان استعدادها و ظرفیت‌های بسیار خوبی در اختیار دارد و به همین دلیل باید با همدلی و تعامل از تمامی این ظرفیت‌ها بهره‌برداری شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم عزم جدی برای توسعه پایدار کردستان دارد و در راستای دستیابی به این مهم اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و کارهای زیرساختی متعددی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار کردستان به نگاه ویژه دولت به استان کردستان اشاره کرد و افزود: در همین چند ماه اخیر گام‌های اساسی در مسیر توسعه و پیشرفت استان برداشته شده است و آغاز عملیات اجرایی منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان یکی از این اقدامات به‌شمار می‌رود.

زارعی‌کوشا به اختصاص اعتبارات ویژه و خاص به استان کردستان اشاره کرد و گفت: از محل اعتبارات خشکسالی مبلغ بیش از دو هزار و 620 میلیارد ریال اعتبار به استان اختصاص پیدا کرد که کردستان رتبه نخست کشور را در این زمینه کسب کرده است.

وی اخذ مجوز واردات وسائل نقلیه برای نوسازی ناوگان حمل و نقل شهرداری‌ها و راهداری اشاره و عنوان کرد: این مهم گام اساسی در راستای ارتقای خدمت‌رسانی این نهادها و ادارات به مردم استان کردستان است.

استاندار کردستان به لزوم تعامل و همدلی دولت و مجلس در راستای خدمت‌رسانی بهتر به مردم اشاره کرد و گفت: افزایش تعامل و همدلی بین دولت و مجلس در استان کردستان یکی از نیازهای ضروری است.

زارعی‌کوشا ادامه داد: ما انتظار داریم که در سایه همکاری‌های مؤثر نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی بتوانیم زمینه افزایش اعتبارات کردستان در تمامی بخش‌ها را فراهم کنیم و به همین دلیل این مهم باید به‌صورت ویژه تقویت شود.

شناسه خبر 53085