شناسه خبر:52985
1400/12/11 09:28:56

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل امور عشایری ایلام گفت: ارزش ریالی تولیدات و محصولات عشایر استان در سال 13 میلیارد ریال است.

فرشاد یاسمی در دیدار با معاون برنامه‌ریزی بنیاد علوی اظهار کرد: عشایر قشری تولیدکننده هستند که کمترین هزینه را بر روی دوش دولت گذاشته و همواره در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و پا به پای نظام در حرکت‌اند.

وی افزود: عشایر ایلام 11 درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند که افزون بر 65 درصد پروتئین مورد نیاز استان را تولید و نقش بسزایی در پاسخ به تقاضای فزاینده گوشت قرمز دارند.

مدیر کل امور عشایر ایلام یادآور شد: سالیانه مجموع درآمد عشایر استان بالای 13 میلیارد ریال است که این درآمد از طریق فروش گوشت قرمز، شیر و فرآورده‌های لبنی حاصل می‌شود.

یاسمی در ادامه با تقدیر از فعالیت‌های چشمگیر بنیاد علوی در بخش محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی یادآور شد: مناطق عشایری به علت پایین بودن سطح برخورداری از امکانات همواره در تنگنا بوده و می‌طلبد اقدامی جهادی در این مناطق صورت پذیرد.

وی دو مقوله تأمین آب شرب و بهسازی راه‌های راه‌های عشایری را از مهم‌ترین خواسته‌های عشایر دانستند و خواستار حمایت و مساعدت این بنیاد شدند.

استان ایلام داری 11 هزار خانوار با 60 هزار نفر جمعیت عشایری است که یک میلیون و 400 هزار رأس دام را در اختیار دارند، در فصول سرد سال ایلام میزبان عشایر استان‌های همدان، کرمانشاه و لرستان با بیش از دو میلیون راس دام است.

این استان رتبه چهاردهم جمعیت عشایری کشور را به خود اختصاص داده است.

شناسه خبر 52985