شناسه خبر:52971
1400/12/11 09:07:33
معاون امور اقتصادی استاندار همدان:

بانک کشاورزی در ارائه تسهیلات همکاری بیشتری کند

سپهرغرب، گروه اجتماعی - مینو جعفری ممتاز: معاون امور اقتصادی استاندار همدان گفت: حدود 45 پرونده در بانک کشاورزی است که باید با سرعت تعیین تکلیف شوند و بدنه این بانک باید با مدیر و استان بیشتر همراهی کند تا فرآیند جذب اعتبارات سریع‌تر صورت گیرد.

ظاهر پورمجاهد در ستاد توسعه کشت گلخانه‌ای استان همدان اظهار کرد: با توجه به اینکه ایجاد حداقل 70 هکتار گلخانه در استان به‌صورت سالانه در برنامه ما است، تمام تلاشمان این بوده که هم شرکت شهرک گلخانه‌ای و هم بخش خصوصی بتوانند در زمینه رسیدن به این هدف موفق باشند.

وی با بیان اینکه شهرک‌های گلخانه‌ای که از قبل ایجاد شدند در حوزه زیرساخت مشکلاتی دارند که باید حل شود، گفت: بعضی از گلخانه‌ها در بحث استعلام آب و گاز دچار مشکل هستند که طی جلسه‌ کمیته کارشناسی که ظهر پنجشنبه هفته جاری برگزار خواهد شد مشکلات آنان بررسی می‌شود و درتلاش هستیم که در این جلسه بین شرکت شهرک‌های گلخانه‌ای، سازمان جهاد کشاورزی و امور آب قرابت بیشتری صورت گیرد.

معاون امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه چالش آب مشکل اصلی در حوزه توسعه استان است، افزود: همه باید در حوزه مصرف بهینه آب در بخش‌های مختلف همچون شرب، کشاورزی و صنعت تلاش کنند و در این خصوص برنامه داریم از پساب‌های خروجی استان نیز استفاده کنیم.

وی ادامه داد: مشکل دیگر گلخانه‌داران در رابطه با تسهیلات است، در بند الف تبصره 18 مقداری اعتبار برای این امر درنظر گرفته شده و چون این تبصره شناور است، هر استانی بتواند میزان بیشتری اعتبار جذب کند، از امتیاز بالایی برخوردار می‌شود.

پورمجاهد متذکر شد: سیستم بانکی به هر دلیلی با تأمل پرونده‌ها را بررسی می‌کند و استنباط ما این است اگر طرحی امسال شروع به کار کرده، اصلاً صورت‌حساب مالی نیاز ندارد و این را در هیچ قسمت بخشنامه‌ای ندیده‌ام و تقاضا دارم مدیرعامل بانک کشاورزی این موضوع را دقیق‌تر بررسی کند.

وی تصریح کرد: حدود 45 پرونده در بانک کشاورزی داریم که باید با سرعت تعیین تکلیف شوند و جهت حل این مشکل کارشناسانی را از بانک کشاورزی مرکز به استان دعوت کردیم، مدیر بانک کشاورزی فرد باتجربه‌ای است، اما بدنه باید با مدیر و استان بیشتر همراهی کند و ما نباید بعضاً از خودمان مواردی را مطرح کنیم و همچنین درخصوص وثایق باید تسهیل‌گری بیشتری صورت گیرد.

معاون امور اقصادی استاندار همدان خاطرنشان کرد: از بانک کشاورزی که بانک تخصصی ما است، انتظار بیشتری داریم و وقتی تولیدکنندگان به ما مراجعه می‌کنند، تازه متوجه می‌شویم که مشکل کجا است و اگر می‌خواهیم سایت‌های گلخانه‌ای شکل بگیرد، باید نگاه ویژه‌ای به تأمین اعتبار این بخش داشته باشیم.

وی بیان کرد: مشکل دیگر بحث استعلام امور آب است، وقتی مدیر امور آب تأمین آب گلخانه‌ای را تصویب می‌کند، باید میزان آب درخواستی آن را نیز تأمین کند.

پورمجاهد تصریح کرد: در ارتباط با چالش آب، در کشور و استان‌های دیگر مشکلاتی است که باید مدیریت کرد و به واحدهایی که به هر دلیلی راکد شده‌اند، اخطار می‌دهیم و مجوز تخصیص آب آنان را لغو کرده و در اختیار طرح‌های دیگر می‌گذاریم.

شناسه خبر 52971