شناسه خبر:52901
1400/12/8 09:18:16
مالکان ساختمانی دست به کار شوند؛

شهرداری کرمانشاه ٢5 درصد جرائم ماده صد را بخشید

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار کرمانشاه گفت: مالکین واحدهای مسکونی که جرائم ماده 100 خود را پرداخت کنند، از تخفیف ٢5 درصدی برخوردار خواهند بود.

افزایش 100 تا 300 درصدی جرائم ماده 100 با مصوبه شورای اسلامی شهر کرمانشاه طی بهمن‌ماه، با انتقاد فعالین حوزه ساخت‌وساز همراه شده است.

افزایش جرائم ماده 100 از اختیارات قانونی شهرداری و شورای اسلامی شهر و با هدف بازدارندگی از تخلفات ساختمانی است، اما این کار به اعتقاد کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه باید با پشتوانه کارشناسی صورت بگیرد.

کاشفی این رویه را زمینه‌ساز رکود و افزایش قیمت مسکن در کرمانشاه اعلام کرد و افزود: موضوع نگران‌کننده آن بوده که این افزایش جرائم برای تمام سال 1400 عطف به ماسبق شده و باعث دغدغه است.

وی ابراز کرد: به‌علاوه اگر قرار است افزایش جرائم با دید کاهش تخلفات صورت بگیرد، باید در کنار آن ضوابط ساخت‌وساز شهری هم اصلاح شود؛ نه اینکه قوانین سال‌ها ثابت بماند و فقط جرایم افزایش یابد.

به دنبال نارضایتی و گله‌مندی فعالین صنعت ساختمان روز گذشته نادر نوروزی شهردار کرمانشاه از تخفیف ٢5 درصدی درصورت پرداخت جرائم ماده 100 خبر داد.

وی اظهار کرد: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر کرمانشاه، برای پرونده جرائم ماده 100 مالکین واحدهای مسکونی (غیر دولتی)، تخفیفاتی درنظر گرفته شده است.

شهردار کرمانشاه افزود: بر این اساس مالکان دارای پرونده جرائم ماده 100 اگر نسبت به پرداخت یک‌جا جرائم ماده 100 ملک خود تا پایان سال‌ جاری و به‌صورت نقد اقدام کنند، عوارض ابقای اعیانی آن‌ها قابل تخفیف به میزان ٢5 درصد خواهد بود.

وی تصریح کرد: همچنین با توجه به پایان سال و برای رفع مشکلات شهروندان ساعت کاری کارکنان مناطق هشت‌گانه افزایش یافته است.

نوروزی در پایان گفت: تمامی مناطق هشت‌گانه تا پایان سال‌جاری تا ساعت ١6 با حضور در محل کار خود، آماده ارائه خدمات به شهروندان کرمانشاهی خواهند بود.

شناسه خبر 52901