شناسه خبر:52859
1400/12/7 09:50:17

سپهرغرب، گروه خبر: معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب همدان با بیان اینکه نگران مصرف آب در خانه‌تکانی‌ها هستیم، گفت: با توجه به کاهش بارندگی‌ها، مشترکان در خانه‌تکانی الگوی مصرف آب را رعایت کنند.

حمیدرضا نیکداد ضمن درخواست از مشترکان برای مدیریت مصرف آب، اظهار کرد: منابع آبی همدان در بحرانی‌ترین حالت ممکن قرار دارد و اکنون همه تلاش برای تأمین آب شرب مردم است، در این برهه حساس نگران افزایش مصرف برای شست‌وشو‌های نوروزی نیز هستیم.

وی با بیان اینکه مردم طبق سنت هرساله در ایام نوروز شست‌وشو و خانه‌تکانی را در برنامه دارند، افزود: با توجه به کاهش شدید بارندگی‌ها و نبود منابع آبی، از شهروندان تقاضا داریم حداقل مصرف آب را داشته باشند و شست‌وشو را به زمان دیگری موکول کنند.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان بیان کرد: در سال آبی اخیر بارش چندانی در همدان نداشتیم و اکنون منابع آبی محدودی در اختیار داریم، بنابراین همکاری لازم مشترکان می‌تواند در تأمین به‌موقع آب شرب اثرگذار باشد.

وی اوج شست‌وشوهای نوروزی را از 12 اسفندماه دانست و گفت: شرایط آبی امسال توان تحمل اوج مصرف آب را ندارد؛ بنابراین توجه به این موضوع و جلوگیری از مصرف بی‌رویه آب بسیار مورد تأکید است.

نیکداد با بیان اینکه بسیاری از مردم از آب شرب برای شست‌وشوی فرش و موکت آن هم در حجم زیاد استفاده می‌کنند، تصریح کرد: آب شرب برای مصارف غیر شرب نیست و این مهم را همه مشترکان با توجه به عدم بارندگی‌ها متوجه هستند، بنابراین درصورت مشاهده چنین مسئله‌ای برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

شناسه خبر 52859