شناسه خبر:52808
1400/12/5 09:23:10

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان گفت: بر اساس تعهدات صورت گرفته برای سال 1401 سهمیه ایجاد 33هزار و 513 شغل برای استان در نظر گرفته شده است.

اسماعیل زارعی‌کوشا شامگاه سه شنبه در کارگروه اشتغال استان که با حضور معاون وزیر کار در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد 33 هزار و 513 شغل برای سال آینده در استان کردستان هدفگذاری و مورد تعهد قرار گرفته است.

وی افزود: تمام ظرفیت‌های استان را برای تحقق این میزان تعهد اشتغال‌زایی به کار گیریم و در این راستا نقش شورای اشتغال در استان ویژه است.

استاندار کردستان به تعهدات دولت سیزدهم در حوزه ایجاد مسکن و ایجاد شغل اشاره کرد و گفت: برای تحقق این وعده‌ها باید برنامه ریزی منسجم و گفتمان مشترک صورت گیرد.

زارعی‌کوشا اعلام کرد: براساس برنامه دولت تا چهار سال آینده باید هر سال یک میلیون مسکن در کشور احداث شود که سهم استان کردستان 87 هزار واحد است.

وی افزود: انتظار داریم مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی در استان برای جذب سرمایه‌گذاری بیشتر در استان تلاش کنند و همکاری لازم را با سرمایه‌گذاران داشته باشند.

وی تصریح کرد: باید هرچه سریع‌تر مشکلات شهرک‌های صنعتی استان رفع شده و زیرساخت‌های لازم در این شهرک‌ها ایجاد شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان اظهار کرد: سال گذشته در رتبه پنجم بیکاری کشور قرار داشتیم اما امسال رتبه ما به دهم رسیده است.

سید کمال حسینی افزود: سهم اشتغال کردستان در بخش خدمات 65 درصد و در بخش صنعت 9 درصد است اما تنها نیم درصد از منابع بانکی کشور به این استان اختصاص دارد.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین مزیت استان در بخش کشاورزی است و سرمایه‌گذاری بر این بخش می‌تواند زمینه‌ساز توسعه اشتغال در کردستان شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان اظهار کرد: نرخ بیکاری استان در پاییز امسال 10.9 درصد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2.2 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

حسینی افزود: در کارگروه اشتغال تعهدات خود را در خصوص ایجاد 33 هزار شغل در سال آینده دنبال خواهیم کرد و مدیران عضو این کارگروه نیز باید با تلاشی مضاعف در تحقق این مهم مشارکت داشته باشند. 

 

شناسه خبر 52808