شناسه خبر:52690
1400/12/3 09:31:55
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام:

یک میلیون و 736 هزار تن انواع کالا در استان جابجا شد

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: یک میلیون و 736 هزار تن کالا از ابتدای سال جاری تاکنون از طریق ناوگان حمل و نقل در این استان جابه‌جا شده است.

نورالله دلخواه اظهار کرد: این میزان حمل کالا توسط 114 هزار و 613 سرویس (بارنامه) جابه‌جا شده است.

وی افزود: سیمان، گندم و انواع مصالح ساختمانی بیشترین میزان کالاهایی بوده که در این مدت توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان جابه‌جا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام یادآور شد: سالانه بیش از 98 درصد جابه‌جایی کالا در داخل استان توسط بخش حمل‌و‌نقل جاده‌ای صورت می‌گیرد که این بخش دارای قابلیت‌ها و امکانات گسترده‌ای در سطح کشور است.

دلخواه تأکید کرد: نظارت کامل بر فعالیت ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی در جهت ‌رعایت پروتکل‌های بهداشتی با استقرار و فعالیت 12 تیم گشت نظارتی در سطح استان به‌طور مستمر در حال انجام است.

وی اضافه کرد: همچنین روزانه و در بازه‌های زمانی متفاوت، گشت‌های کنترلی از همکاران ستادی و شهرستانی اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای نحوه ارائه خدمات و میزان رعایت پروتکل‌ها را رصد می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: در صورت مشاهده تخلف، متخلفان به کمیسیون‌های رسیدگی به تخلفات سازمان راهداری معرفی و برابر ضوابط با آن‌ها برخورد خواهد شد.

دلخواه تأکید کرد: مردم می‌توانند از طریق شماره پیامکی 1000141 و یا تلفن گویای 141 شکایات خود را جهت پیگیری به اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای ایلام منعکس نمایند.

53 شرکت حمل و نقل کالا در استان ایلام فعال هستند، حدود هفت هزار راننده نیز در بخش حمل‌و‌نقل بار در استان ایلام مشغول کار هستند.

استان 20 هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای 111 کیلومتر بزرگراه، 670 کیلومتر راه اصلی، 891 کیلومتر راه فرعی و یک هزار و 648 کیلومتر راه روستایی است.

شناسه خبر 52690