شناسه خبر:52636
1400/12/2 09:04:05

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ملایر گفت: قوانین دست‌وپاگیر مانعی در مسیر تولید است که در این زمینه برای تحقق شعار سال و مانع‌زدایی از تولید، این قوانین باید اصلاح شود.

«حمید بهرامی» روز یکشنبه در نشست مشترک کمیته صنعت، معدن و تجارت اتاق بازرگانی شهرستان ملایر افزود: امروز صنایع کوچک و صنایع تبدیلی نباید به‌خاطر برخی قوانین دست‌وپاگیر تحت فشار باشند.

وی ابراز امیدواری کرد: با مطالبات اتاق بازرگانی و کمیته‌های تخصصی آن شاهد بروز تغییرات سازنده به‌ویژه در زمینه قانون‌گذاری و اصلاح قوانین دست‌وپاگیر پیش پای تولید به همت نمایندگان مجلس باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی ملایر صادرات را نیروی محرکه اقتصاد شهر جهانی انگور و مبل و منبت دانست و بیان کرد: در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» به همت دولت سیزدهم باید مشکلات پیش روی تولیدکنندگان رفع شود و در شهرستان نیز با کمک کمیته‌های تخصصی اتاق بازرگانی و حمایت نمایندگان مجلس به دنبال مانع‌زدایی از تولید هستیم.

در این نشست که مشکلات گاز واحدهای تولیدی همچون افزایش تعرفه گاز و بدهی گاز بخش تولید مورد بررسی قرار گرفت و به کمیسیون انرژی مجلس ارجاع داده شد، بهرامی تأکید کرد: ضمن محاسبه دقیق قیمت گاز، نیاز است در پرداخت مطالبات گاز واحدهای تولیدی کمک شود.

وی تأمین مواد اولیه به‌دلیل نوسانات ارز، اُفت شدید فروش تجار این شهرستان به‌دلیل افزایش بی‌رویه فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تضعیف واحدهای تولیدی و بنگاه‌های تجاری را از دیگر مشکلات کسب‌وکار و تولید در این شهرستان برشمرد.

مسئول کمیته صنعت و معدن اتاق بازرگانی ملایر نیز درباره مشکلات گاز واحدهای تولیدی گفت: قیمت بالای گاز این واحدها بررسی و از طریق نمایندگان مجلس به‌ویژه کمیسیون انرژی مجلس مورد پیگیری قرار گرفت.

«محمدرضا گلستانی» با اشاره به مشکل افزایش قیمت گاز برای کوره‌های آجرپزی، اظهار کرد: در این راستا مقرر شد صنف کوره‌های آجرپزی از رسته صنعت خارج شوند.

وی شفافیت قیمت گاز را یکی از مطالبات اصلی بخش صنعت دانست و ادامه داد: با توجه به قیمت شرکت گاز، نیاز است صورت‌حساب گاز به صاحبان صنایع داده شود تا آن‌ها بتوانند روی کارکرد صنعت و نحوه مصرف خود برنامه‌ریزی کنند.

مسئول کمیته صنعت و معدن اتاق بازرگانی ملایر با اشاره به افزایش قیمت گاز نسبت به سال گذشته، تأکید کرد: صاحبان صنایع جوابگوی این میزان افزایش قیمت گاز نیستند و با توجه به گرفتن 10 درصدی قبوض شهری از مصرف‌کننده برای گاز روستاها و افزایش 15 درصدی مالیات بر ارزش‌افزوده گاز، فشار بزرگی روی دوش صاحبان صنعت است.

شناسه خبر 52636