شناسه خبر:52541
1400/11/30 09:50:19

سپهرغرب، گروه خبر: نارضایتی اعضای شورای شهر سنندج و شهروندان از عملکرد مدیریت شهری در حوزه‌های مختلف، باعث طرح سوال و برنامه‌ریزی برای استیضاح شهردار این شهر شده است.

شهرداری سنندج ماه‌هاست که با مشکلات عدیده‌ای ازجمله معوقات حقوق چندماهه نیروها، بدهی 256میلیارد تومانی به پیمانکاران و ضعف مدیریت در بارش اخیر برف سنگین مواجه بوده و این وضعیت صدای نارضایتی اعضای شورای شهر و شهروندان را در آورده است.

عدم توانایی مدیریت شهرداری در پرداخت حقوق به‌موقع نیروهای خدوم شهرداری سنندج در حالی‌ست که به گفته اعضای شورای شهر یکی از شروط و دلیل رأی موافق به انتخاب شهردار فعلی، همین وعده پرداخت حقوق‌ها بوده که حال ضعف عملکرد و بدعهدی شهردار در اجرا، منجر به نارضایتی، موضع‌گیری، طرح سؤال و برنامه‌ریزی برای استیضاح شده است.

انتقاد از عملکرد و طرح سؤال از شهردار سنندج در حالی مطرح می‌شود که 6 از انتخاب و انتصاب وی می‌گذرد و در یک ماه اخیر اعضای مختلف شورا نسبت به عملکرد سید انور رشیدی با دیدگاه انتقادی سخن می‌گویند و تذکرات کتبی به وی ابلاغ شده و از سوی دیگر نیز شمار زیادی از شهروندان خواستار استعفا و برکناری او هستند.

فرهاد میمنت‌آبادی، عضو شورای شهر سنندج در این رابطه از طرح سؤال اعضای شورای شهر از شهردار سنندج خبر داد و اظهار کرد: این اقدام انجام شده منتها پاسخ‌گویی شهردار با تأخیر مواجه شده است.

وی افزود: براساس طرح سؤال انجام‌شده قرار بود که 21 بهمن‌ماه جاری، شهردار به اعضای شورای شهر پاسخ‌ بدهد اما به‌دلیل معوقات حقوق کارکنان و نزدیکی عید پایان‌سال و بدهی پیمانکاران تصمیم بر این شد که مقداری فاصله زمانی ایجاد شود، نخواستیم استرسی وارد شود!

عضو شورای سنندج با ابراز نارضایتی از عملکرد شهردار تصریح کرد: روزانه 30پیمانکار جلوی شهرداری سنندج آمده و تجمع کرده و حقوق سه ماه نیروها داده نشده است.

میمنت‌آبادی از برگزاری جلسه پاسخ‌گویی شهردار به سؤالات اعضای شورای شهر سنندج خبر داد و در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم که آیا تصمیم شورا این است که شهردار را استیضاح کنید؟ بیان کرد: بستکی به پاسخ شهردار دارد، اگر شهردار به سؤالات پاسخ و اعضا را قانع کند که هیچ در غیر این صورت استیضاح خواهد شد.

وی عنوان کرد: تاکنون در جمع و جلسه رسمی یا به‌صورت مکتوب، پاسخی از شهردار دریافت کرده‌ایم.

عضو شورای شهر سنندج در پاسخ به اینکه دلیل طرح سؤال از شهردار چه بود؟ توضیح داد: بخش کمی از سؤالات بنده و همکارانم مربوط به ضعف مدیریت در بارش اخیر برف بوده، چراکه بخش زیادی در خصوص ضعف عملکردی کلی مدیریت شهرداری است.

 

شناسه خبر 52541