شناسه خبر:52394
1400/11/25 09:16:43

سپهرغرب، گروه خبر: پنج پروژه شهری ساوه شامل بوستان شهیده زینب هوشمند در شهرک علوی، رونمایی از 9 دستگاه اتوبوس، سردیس دکتر فخاریان، بوستان بهاران در محله شهید آشتیانی و مرکز کاهش آسیب زنان معتاد متجاهر افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

سرپرست فرمانداری ساوه روز گذشته در این آئین گفت: پروژه‌هایی که توسط شورای شهر و شهرداری طراحی و اجرایی می‌شود بسیار تاثیرگذار بوده و با کار جهادی در کوتاهترین زمان ممکن به بهره‌برداری می‌رسد.

مهدی الیاسی افزود: نامگذاری پروژه‌های شهری به نام اسطوره‌های مقاومت و مشاهیر و مفاخر ساوه گامی در جهت شناساندن و معرفی اسطوره‌های ایثار و علمی شهر کهن و تاریخی ساوه بوده و عاملی برای تقویت فرهنگ ایثار و شهادت و ارتقای شاخص‌های فرهنگی است.

وی بیان کرد: سرعت بخشی در اجرای پروژه‌ها بهمراه زینت بخشی شهر در ارتقای منظر شهری موثر است و زمینه‌ساز توسعه بخشی به زیباسازی و بهبود مبلمان شهری است.

رئیس شورای اسلامی شهر ساوه نیز گفت: طرح‌هایی که همزمان با سالروز پیروزی انقلاب به بهره برداری می‌رسد با هدف ارتقای رفاه شهروندی طراحی و اجرایی شده است.

احمد حاج امینی افزود: اولویت بندی پروژه‌ها متناسب با نیاز شهروندان با تاکید بر صرفه جویی در هزینه‌ها، رویکرد شورای ششم در تعامل با شهرداری است.

شهردار ساوه نیز گفت: اجرای پروژه‌ها در نقاط حاشیه‌ای شهر ضمن تاکید بر توسعه متوازن و عادلانه امکانات، موجب رونق منطقه و تقویت پویایی و نشاط شهروندی خواهد شد.

امیررضا یوسفیان افزود: ایجاد فضاهای مفرح و دلنشین شهری از برنامه‌های مدیریت شهری است و متناسب با نیازهای شهروندان در نقاط مختلف شهر جانمایی و اجرا خواهد شد.

وی در خصوص بوستان شهیده زینب هوشمند در شهرک علوی از شهدای بمباران هوایی رژیم بعث عراق گفت: این پروژه در 2780 متر مربع با اعتبار یک میلیارد و 250 میلیون تومان احداث شده است.

وی به رونمایی از 9 دستگاه اتوبوس شهری نیز اشاره کرد و افزود: حمل و نقل عمومی ساوه دارای مشکلات جدی است و نیاز به بازسازی و اورهال دارد. هم اکنون 53 دستگاه اتوبوس در 20 خط آماده خدمات دهی به شهروندان هستند که جوابگوی نیاز حوزه شهری نیست. حمایت از مدیریت شهری می‌تواند نیازهای شهروندان را تامین کند.

شهردار ساوه همچنین به رونمایی از سردیس دکتر ابوالقاسم فخاریان از مشاهیر و مفاخر ادبی ساوه، گفت: مرحوم دکتر ابوالقاسم فخاریان ساوجی از مفاخر فرهنگی و ادبی ساوه تاکنون چندین جلد کتاب تالیف کرده و بیش از 12 هزار بیت شعر سروده است، و نصب سردیس استاد در میدان ورودی به شهرک فجر گامی در جهت معرفی این شخصیت علمی و ادبی ساوه است که با اعتباری بالغ بر 127 میلیون تومان رونمایی می‌شود.

وی به افتتاح بوستان بهاران در محله شهید آشتیانی و مرکز کاهش آسیب زنان معتاد متجاهر به عنوان دو پروژه دیگر اشاره کرد و افزود: مدیریت افراد معتاد در جامعه یکی از دغدغه‌های مهم است و ایجاد مراکز کاهش آسیب مردان و زنان معتاد متجاهر گامی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌رود.

یوسفیان گفت: احداث مرکز کاهش آسیب زنان معتاد متجاهر از تیرماه سال جاری آغاز و در بهمن ماه به پایان رسید. این مرکز با وسعت 1200 متر مربع برای با ظرفیت 40 نفر راه اندازی شده است که شامل دو سال مجزا، آشپزخانه، حمام، سرویس بهداشتی و... است.

شناسه خبر 52394