شناسه خبر:52296
1400/11/23 09:25:52
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه خبر داد:

پرداخت وام کسب‌‌وکارهای خُرد و خانگی به هنرمندان

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از پرداخت وام کسب‌‌وکارهای خُرد و خانگی در قالب پشتیبان و پیشران با نرخ سود 10 و 12 درصد پنج‌ساله و تنفس دوساله به هنرمندان استان خبر داد.

«بهرام فاضلی‌زاد» روز پنجشنبه گفت: در راستای اجرایی شدن برنامه حمایت از تولید و اشتغال موضوع دستورالعمل جزء 1 تا 9 بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 1400 مبلغ این وام‌ها در ازای هر نفر 150 میلیون تومان و بازپرداخت پنج‌ساله است.

وی افزود: همه اشخاص حقیقی و حقوقی بخش‌­های خصوصی و تعاونی دارای مجوز فعالیت از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توانند از تسهیلات مربوط به کسب‌وکارهای خُرد و خانگی استفاده کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: موضوع این شیوه‌نامه در قالب «پشتیبان و پیشران» طرح‌­های منطبق بر ظرفیت و اولویت­‌های منطقه و اشخاصی است که قصد توسعه فعالیت خود را داشته و دارای توان و برنامه‌های منسجم برای بازاریابی و فروش و اتصال به بنگاه‌­های بزرگ‌تر باشند که می‌توانند با توجه به شرایط لازم نسبت به دریافت وام و تکمیل مراحل اعطای آن اقدام کنند.

فاضلی‌زاد گفت: اولویت دریافت وام با طرح‌های توسعه‌ای است و پرداخت تسهیلات موضوع این شیوه‌نامه به کسانی تعلق می‌گیرد که طرح‌­های سرمایه در گردش و طرح‌­های نیمه‌تمام دارای حداقل 70 درصد پیشرفت فیزیکی به بالا (در استان‌­های با نرخ بیکاری کمتر از میانگین کشوری و حداقل 30 درصد پیشرفت فیزیکی (در استان‌­های با نرخ بیکاری بیشتر از میانگین کشوری) دارند.

وی از طرح‌های توسعه‌ای و طرح­‌های ایجادی مربوط به کسب و پیشران ذیل رسته فعالیت‌­های فرهنگی هنری، رسانه­‌ای و تولید محتوای دیجیتال خدمات و تولید محتوای روایی و خلاق، بازی‌­های رایانه‌­ای، پویانمایی، برنامه‌نویسی، گرافیک دیجیتال، تولید محتوای خبری، فعالیت‌­های انتزاعی، مدل‌سازی و مفهوم‌سازی کسب‌وکار رسانه‌­ای، تأسیس و مدیریت کسب‌وکار رسانه‌­ای، مطبوعات و نشریات کاغذی، کسب‌وکارهای نشر فرهنگی، امور نشر شامل تألیف، ترجمه، طراحی، تصویرگری، صفحه‌آرایی و نویسی، نمایه‌سازی، چاپ و بسته‌بندی شامل ویراستاری، کاغذسازی، حروف‌چینی، به‌عنوان دیگر موارد دریافت اولویت وام یاد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه اضافه کرد: این وام برای کسب‌وکارهای خدمات هنری شامل ارائه خدمات هنری، طراحی لباس، طراحی پارچه، طراحی اسباب بازی، مد، لباس و اسباب بازی، دینی و آیینی، گسترش هنرهای نمایشی، گسترش امور سمعی و بصری و گسترش هنرهای تجسمی است که همه این اولویت‌ها باید از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه مجوز فعالیت دریافت کرده باشند.

وی گفت: طرح‌های پشتیبان مشاغل خانگی با تأیید شورای برنامه‌ریزی استان تا سقف 20 میلیارد ریال قابل بررسی و پرداخت خواهد بود.

این مقام مسئول ابراز کرد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه و تحویل طرح‌های توجیهی به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها و بارگذاری تمامی اطلاعات مربوط به مراحل پذیرش، جهت بررسی و پرداخت تسهیلات به طرح­‌های موضوع این شیوه‌نامه در سامانه الکترونیکی مستقر در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس www.kara.mcls.gov.ir اقدام کنند.

فاضلی‌زاد افزود: پرداخت تسهیلات موضوع این شیوه‌نامه برای همه کارمندان دستگاه‌­های اجرایی مشمول ماده هفت قانون مدیریت خدمات کشوری، کارمندان بانک‌­ها و مؤسسات عامل و اعضای هیئت­‌علمی دانشگاه‌­ها اعم از دولتی و غیر دولتی مشمول دریافت تسهیلات موضوع این شیوه‌نامه ممنوع است و اگر متقاضی دریافت تسهیلات، قبلاً تسهیلاتی از سایر منابع دریافت کرده باشد و بنا به تشخیص کمیته استانی به تعهدات خود ازجمله ایجاد فرصت‌­های شغلی و نظایر آن عمل کرده باشد، امکان دریافت تسهیلات از محل این شیوه‌نامه برای توسعه و تکمیل کسب‌وکار خود با ایجاد اشتغال جدید را خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه یادآور شد: دوره بازپرداخت وام مطابق ماده هشت دستورالعمل بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 1400، برای طرح­‌های سرمایه در گردش حداکثر یک سال و برای متقاضیان طرح‌­های ایجادی، توسعه­‌ای و تکمیلی حداکثر هفت سال شامل دوره مشارکت و تنفس جمعاً حداکثر دو سال و دوره بازپرداخت حداکثر پنج سال است.

شناسه خبر 52296