شناسه خبر:52290
1400/11/23 09:11:48

سپهرغرب، گروه خبر: امام جمعه همدان با بیان اینکه انقلاب اسلامی پایگاه مستکبران جهان را تضعیف کرده است گفت: آمریکا خود را کدخدای عالم می‌داند که جمهوری اسلامی جلوی این ادعای واهی ایستاده است.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه همدان با بیان اینکه یکی از مصادیق تقوا حمایت از حرکت‌های اجتماعی مصلحانه است اظهار کرد: انقلاب اسلامی یک طرح اجتماعی و همه‌جانبه است و ابعاد مختلف یک جامعه را در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی انتخاب تاریخی ملت ایران برای دستیابی به استقلال و آزادی بود افزود: انقلاب اسلامی انتخابی بود تا خروج از ضعف و حرکت به سوی اقتدار حاصل شود و حرکت جامعه از سوی ظلمت به سمت نور تغییر یابد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه انقلاب اسلامی موفق شد نقشه‌های بلندمدت استکبار را به زمین بزند و منافع آنها را به خطر بیندازد تأکید کرد: میزان اهمیت انقلاب، به جامعیت آن در آرمان و اهدافش برمی‌گردد.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی یک قیام صرفا سیاسی یا اقتصادی نبود بلکه جامع بود و ابعاد و پنجره جدید برای تمدن بشری گشود گفت: این حرکت مردمی با جهان‌بینی برای دستیابی به جهان معقول برای بشر محقق شد و به دنبال توسعه کمی و کیفی معنویت بود.

خطاها را نباید به پای انقلاب اسلامی نوشت

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با اشاره به اینکه معنویت پس از انقلاب توسعه یافت، نماز جمعه را یکی از اهداف معنوی انقلاب برشمرد و تأکید کرد: انقلاب اسلامی پایگاه مستکبران جهان را تضعیف کرده است، از همان ساعت 5.45 بعدازظهر که صدای انقلاب از رادیو پخش شد، دشمنی‌ها هم آغاز شد و باید تحلیل‌های آنها را برای این صف‌آرایی بررسی کرد.

وی با بیان اینکه آمریکا فهمید که حرکتی که ملت ایران آغاز کرده منافع مستکبران را به خطر خواهند انداخت بنابراین تحریم‌ها را از همان روزهای اول آغاز کرد گفت: آنها خودشان را کدخدای عالم می‌دانند که انقلاب جلوی این ادعای واهی ایستاده است.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی تنها یک جنبش درونی نبود، بلکه منطقه‌ و حتی جهان را دگرگون کرده است در ادامه سخنانش بیان کرد: وقتی امام راحل فرمود «من خادم مردم هستم»، برای همه مسوولان تعریف شد که همه باید بدانند به معنای واقعی کلمه خادم باشند.

وی امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: در طول 43 سال گذشته خطاهایی در کشور مشاهده شده که نباید آن‌ها را به پای انقلاب اسلامی نوشت، مقام معظم رهبری نیز بارها در این زمینه تذکر داده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با بیان اینکه توسعه معنویت، مبارزه با فساد، تجمل مسئولان و نهی حقوق نجومی از ارکان انقلاب است گفت: پس از 43 سال که از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد و با تمام هجمه‌ای که دشمن انجام می‌دهند می‌بینیم که مردم پای کار هستند و مسئولان باید این را ببینند.

وی با اشاره به اینکه مردم انقلاب کردند تا بروکراسی، اسراف و تجمل نباشد اظهار کرد: امام خمینی(ره) نهادها و سازمان‌های امنیتی، اقتصادی، ساخت مسکن و فرهنگی ایجاد کردند زیرا معیشت و رشد مردم برای ایشان مهم بود.

در عرصه اقتصادی ضعف داشتیم/ دشمن از نقاط ضعف استفاده می‌کند

امام جمعه همدان با بیان اینکه انقلاب اسلامی توسعه معنویت را محقق و رشد اقتصادی را تسریع کرده است افزود: امام خمینی(ره) شورای انقلاب فرهنگی و سازمان تبلیغات را مطرح کردند تا بعد فرهنگی انقلاب اسلامی را دنبال کنند.

وی با تأکید بر اینکه در عرصه اقتصادی ضعف داشتیم و دشمن از این نقاط ضعف به صورت کاریکاتوری استفاده می‌کند و سعی در کوچک شمردن دستاوردهای انقلاب دارد ادامه داد: امام دو سفارش به مردم داشتند اول اینکه اجازه ندهند انقلاب به دست نااهلان بیفتد و دوم اینکه پشتیبان ولایت فقیه باشند.

شناسه خبر 52290