شناسه خبر:52280
1400/11/21 09:57:59

سپهرغرب، گروه سیاسی: نماینده نجف‌آباد در مجلس گفت: باید شرایط کشور را به‌گونه‌ای تنظیم کنیم که گویا مذاکرات به نتیجه‌ای نمی‌رسد و تحریم‌ها ولو بر روی کاغذ برداشته می‌شود.

ابوالفضل ابوترابی با بیان اینکه نباید مذاکرات هسته‌ای را به اقتصاد، معیشت و زندگی مردم گره بزنیم، گفت: باید شرایط کشور را به‌گونه‌ای تنظیم کنیم که گویا مذاکرات به نتیجه‌ای نمی‌رسد و تحریم‌ها ولو بر روی کاغذ برداشته می‌شود.

وی با بیان این که باید برای برون رفت از وضعیت فعلی اقتصادی به سمت تولید و حمایت از صنعتگران برویم، ادامه داد: مذاکرات برجامی که بین ایران و طرف‌های غربی در حال انجام شدن است به قدری پیچیدگی دارد که اگر به نتیجه‌ برسد بازهم منفعت اقتصادی چندانی برای کشورمان نخواهد داشت باید و به سمتی برویم که ایران قوی در عرصه اقتصادی با تکیه بر توان داخلی داشته باشیم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با تاکید بر اینکه فعالان اقتصادی کشور نباید تصمیم‌گیری‌های خود را منوط به نتیجه‌‌بخش شدن مذاکرات برجامی کنند، افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره نظام سلطه به دلیل دشمنی‌های که با مردم ایران داشته انواع تحریم‌ها را علیه آنها اعمال کرده‌ و نمی‌توان به طرف‌های غربی اطمینان کرد.

نماینده نجف‌آباد در مجلس با بیان اینکه امروز آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها بیشتر از ایران نیاز به رسیدن به توافق در قالب برجام دارند، اظهار کرد: غربی‌ها برخی اوقات در قالب جنگ روانی و رسانه‌ای اقداماتی را انجام می‌دهند اما در چند سال گذشته تاریخ ثابت کرده است که این اقدامات هیچ اثربخشی و نتیجه‌ای برای ملت ایران نداشته است.

ابوترابی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها به دلایل مختلف سعی دارند وارد مذاکرات هسته‌ای و حتی مذاکره مستقیم با ایران شوند، عنوان کرد: اگر آمریکا به برجام برگردد ظرفیت‌های را می‌تواند فعال کند که از جمله آنها پاک کردن رسوای خروج از برجام و استفاده از مکانیزم حقوقی برجام علیه ایران است.

وی ادامه داد: یکی از دلایل مهم‌دیگری که آمریکا‌ها تلاش دارند به برجام بازگردند و از ظرفیت آن استفاده کنند بهره‌برداری از این موضوع در انتخابات کنگره است که چند ماه آینده قرار است برگزار شود.

شناسه خبر 52280