شناسه خبر:52211
1400/11/20 09:59:07
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان:

اقتصاد روستاها با توسعه بوم‌گردی شکوفا می‌شود

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: توسعه گردشگری روستایی یکی از مهم‌ترین بخش‌های صنعت گردشگری است که موجب درآمدزایی و اشتغال پایدار برای روستاییان می‌شود.

یعقوب گویلیان در مراسم افتتاحیه واحد بوم‌گردی روستای بلبر، با اشاره به‌ لزوم توسعه زیرساخت‌های گردشگری در روستاهای استان، اظهار کرد: توسعه گردشگری روستایی یکی از مهم‌ترین بخش‌های صنعت گردشگری است که موجب درآمدزایی و اشتغال پایدار برای روستاییان می‌شود.

وی افزود: به دلیل وجود روستاهای زیادی در کردستان با معماری تاریخی، فرهنگی و طبیعتی خاص نگاه ویژه‌ای به ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی داریم.

وی با بیان اینکه مجموعه اقامتی یاسر ازغ با 600 مترمربع زیربنا در دو طبقه پلکانی و هفت اتاق و دو هال پذیرایی ساخته شده و ظرفیت اسکان 40 نفر مسافر را در یک شب دارد گفت: این واحد با اشتغالزایی 4 نفر و با هزینه یک‌میلیارد و 300 تومان که یک میلیارد آن آورده شخصی است، افتتاح شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، یادآور شد: توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی و افزایش اقامت در این اماکن می‌تواند در حفظ فرهنگ غنی و میراث فرهنگی منطقه و توسعه گردشگری نقش مؤثری ایفا کند.

گویلیان تصریح کرد: امیدواریم استقبال بیشتری برای راه‌اندازی اقامتگاه‌های سنتی در این روستا و روستاهای هدف گردشگری استان داشته باشیم.

گفتنی است؛ روستای بلبر هورامان یکی از زیباترین روستای‌های کردستان است که در 70 کیلومتری شهرستان سروآباد قرار دارد.

شناسه خبر 52211