شناسه خبر:52208
1400/11/20 09:55:34

سپهرغرب، گروه خبر: دادستان عمومی و انقلاب سنندج گفت: خانواده زندانیان دکاهش آسیب‌های اجتماعی قرار دارند، حمایت مادی و معنوی از این قشر آسیب‌پذیر، موجب جلوگیری از ورود آن‌ها به چرخه جرم می‌شود.

محمد جباری در حاشیه دیدار با چند خانواده زندانیان بی‌بضاعت سنندجی اظهار کرد: خانواده زندانیان در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند، حمایت مادی و معنوی از این قشر آسیب‌پذیر، موجب جلوگیری از ورود آن‌ها به چرخه جرم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با زندانی شدن سرپرست خانوار، فشارهای روانی و مالی جبران‌ناپذیر متحمل خانواده آنان می‌شود و با اقدامات کم و بیشی که برای حمایت از خانواده‌های زندانیان وجود دارد این خانواده‌ها در معرض انواع آسیب‌ها اجتماعی و درگیر مشکلات مالی، عاطفی می‌شوند و اگر به طور جدی، حمایتی از خانواده‌های زندانیان صورت نگیرد، باید نگران افزایش آمار آسیب‌ها و تعداد بزهکاران در آینده باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب سنندج با اشاره به اقدامات حمایتی و مراقبتی از خانواده زندانیان در سال‌جاری گفت: پیرو منویات مقام معظم رهبری در حمایت از خانواده زندانیان، در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به این قشر آسیب‌پذیر شده است ازجمله ایجاد بسترهای اشتغال خانگی با اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه و زیرپوشش قرار دادن این خانواده‌ها در انجمن‌های حمایت زندانیان و کمیته امداد حضرت امام «ره» و البته با همراهی مسئولان و خیرین در این زمینه توانسته‌ایم راهگشای برخی از مشکلات این خانواده‌ها باشیم.

شایان ذکر است؛ از ابتدای سال تاکنون از تعداد یک‌هزار و 25 خانواده زندانیان با حضور مسئولان قضائی استان با همراهی مدیرکل زندان‌های استان، مدیران ادارات دولتی و مؤسسات خیریه استانی، مدیران انجمن حمایت زندانیان، فرمانداران، فرماندهان بسیج و خیرین سرکشی و با اهدای بسته‌های معیشتی، تبلت برای فرزندان و کارت هدیه از آنان حمایت شده است.

شناسه خبر 52208