شناسه خبر:52195
1400/11/20 09:29:31
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان:

تمامی مدارس استان تا پایان سال به سامانه تهویه هوا مجهز خواهند شد

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: به‌منظور پیشگیری از شیوع کرونا، تمامی مدارس این استان تا پایان سال جاری به سامانه مناسب تهویه هوا مجهز خواهند شد.

«محمدحسین مرادی» روز سه‌شنبه افزود: استان همدان درمجموع دارای 11 هزار کلاس درس است که تاکنون چهار هزار و 600 دستگاه تهویه هوا از طریق نوسازی مدارس تأمین و برای نصب در مدارس به آموزش‌وپرورش استان تحویل شده است.

وی اظهار کرد: در همین ارتباط سه هزار و 500 دستگاه تهویه هوا نیز از طریق مدارس و آموزش‌وپرورش تهیه و در سطح کلاس‌های استان همدان نصب شده است.

مرادی با اشاره به اینکه سه هزار کلاس درس باقی‌مانده استان همدان نیز تا پایان سال به دستگاه تهویه هوا مجهز می‌شوند، افزود: برای تأمین دستگاه‌های مورد نیاز از محل کمک‌های خیرین سلامت، مدرسه ساز و همچنین اعتبارات استانی و مدارس خودگردان استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان درخصوص برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر نیز اظهار کرد: 14 طرح آموزشی و ورزشی با 49 میلیارد تومان اعتبار در استان همدان به‌مناسبت دهه فجر بهره‌برداری شده است.

به گفته وی این طرح‌ها در قالب 104 کلاس درس با 15 هزار و 713 متر مربع زیربنای آموزشی در مناطق مختلف استان همدان احداث شده و به بهره‌برداری رسیده است.

این مقام مسئول افزود: از 14 طرح آموزشی افتتاح‌شده در استان، هفت طرح آن به همت خیرین آماده بهره‌برداری شده است.

آیین بهره‌برداری از 14 واحد آموزشی استان همدان روز سه‌شنبه و در هشتمین روز از دهه مبارک فجر به‌صورت هم‌زمان با سراسر کشور از طریق ارتباط زنده تصویری با «محمد مخبر» معاون اول رئیس‌جمهور و با حضور استاندار برگزار شد.

شناسه خبر 52195