شناسه خبر:52194
1400/11/20 09:28:29

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار رزن گفت: 27 درصد مردم و 52 درصد فعالان در ادارات دولتی از ماسک برای محافظت از خود در برابر کرونا استفاده می‌کنند که این آمار نشان از کاهش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی فرمانداری رزن، علی‌اصغر غفاری‌آثار روز سه‌شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، کنترل و هماهنگی مقابله با ویروس کرونا افزود: دستگاه‌های اجرایی از ورود افراد بدون ماسک به ادارات جلوگیری کنند، همچنین تزریق سه دوز واکسن واحدهای صنفی پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: این شهرستان هم‌اینک در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد و درصورت تداوم و بی‌توجهی به شیوه‌نامه‌های بهداشتی، رزن وارد وضعیت بحرانی و قرمز می‌شود.

فرماندار رزن اضافه کرد: تذکر لازم درخصوص ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ادارات، بانک‌ها، دفاتر پیشخوان، رستوران‌ها و مشاغل پُرخطر از سوی شبکه بهداشت اعلام شود.

غفاری‌آثار از دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها خواست تا از برگزاری مراسم عروسی و ترحیم مغایر با دستورالعمل‌های صادره در روستاها جلوگیری کنند و این مراسم‌ها در شهرستان با رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی و با ظرفیت حداکثر 25 درصد برگزار شود.

وی اظهار کرد: اگر در کلاس درس و یا در یک مدرسه دانش‌آموزی مبتلا به کرونا شناسایی شود، آموزش باید در آن کلاس و مدرسه به‌صورت مجازی باشد.

فرماندار رزن تصریح کرد: با توجه به افزایش مراجعات به بیمارستان، باید پزشک اورژانس از یک نفر به دو نفر افزایش یابد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان رزن هم با بیان اینکه 95 درصد مردم این شهرستان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، گفت: 6 هزار نفر در سطح شهرستان از زدن واکسن امتناع می‌کنند.

مجید موانیه‌ای افزود: 30 درصد مردم شهرستان‌ رزن دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و هم‌اکنون مرکز تجمیعی واکسیناسیون در شهر رزن و دمق از صبح تا عصر کار تزریق واکسن کرونا را انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: در اوج شیوع ششم کرونا افرادی بیشتر درگیر نوع حاد کرونا می‌شوند که هیچگونه واکسنی تزریق نکرده‌اند.

هم‌اینک 6 شهرستان استان همدان در وضعیت نارنجی و چهار شهرستان «بهار، کبودراهنگ، اسدآباد و تویسر

شناسه خبر 52194