شناسه خبر:52163
1400/11/19 09:52:36

سپهرغرب، گروه خبر: جاده ارتباطی قاضی خان - بدره در هفتمین روز از هفته دولت و در آیینی با حضور استاندار ایلام و جمعی از مسولان استانی افتتاح و زیر بار ترافیک قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام روز دوشنبه در این آیین اظهارکرد: طول جاده قاضی خان - بدره 13 کیلومتر است که 6 کیلومتر آن در محدوده شهرستان سیروان و هفت کیلومتر در شهرستان بدره است.

عبدالله بهادری تاکید کرد: این پروژه به دلیل پستی و بلندی‌های شدید و همچنین وجود رودخانه‌ها و ارتفاعات کوهستانی یکی از پرهزینه ترین پروژه‌های راهسازی استان محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: بهره‌برداری از این پروژه عظیم می‌تواند علاوه بر خارج شدن سیروان از بن بست و اتصال آن به بدره، مسیر شهرستان‌های چرداول و سیروان به بدره، دره‌شهر و آبدانان را نیز بیش از 80 کیلومتر کاهش دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام در مورد آخرین وضعیت احداث این محور گفت: طول کل محور 13 کیلومتر است که 6 کیلومتر آن از سمت شهرستان سیروان قبلاً تکمیل شده و حجم عملیات راه سازی در هفت کیلومتر بعدی با توجه به وضعیت کوهستانی و رودخانه بزرگی که در مسیر قرار دارد، بسیار زیاد بود که برای اجرای آن یک تونل به طول 235 متر حفاری و تکمیل شد.

بهادری یادآور شد: در طول این‌ مسیر یک‌ تونل به طول 235 متر، 700 هزار متر مکعب خاکریزی. 23 هزار مترمکعب زیراساس، 20 هزار تن آسفالت و 25 دستگاه ابنیه فنی احداث شده است.

به‌گفته وی، برای اجرای این پروژه 475 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

به گزارش ایرنا، جاده سیروان به بدره (قاضی خان -بدره) یکی از پروژه‌های ارتباطی استان ایلام است که حدود 15 سال پیش کلنگ آن به زمین زده شد.

بهره برداری از این پروژه مهم و عظیم می‌تواند استان ایلام را از ناحیه شرق که در بن بست کامل قرار گرفته است از وضعیت فعلی خارج و استان‌های ایلام، کرمانشاه، لرستان و خوزستان و در آینده‌ نزدیک نیز بزرگراه‌‌های کربلای معلی و نجف اشرف را به هم متصل و باعث توسعه همه جانبه استان شود.

شناسه خبر 52163