شناسه خبر:52161
1400/11/19 09:50:12

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره جهاد کشاورزی سقز گفت: ایجاد مجتمع 90 هکتاری گلخانه در این شهرستان در دست انجام و راه‌اندازی خواهد شد.

محمدنافع علایی‌نیا اظهار کرد: زمین‌های مناسب برای راه‌اندازی این مجتمع، در روستای «چاغرلو» در بخش زیویه، شناسایی و معرفی و از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی واگذار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 10 واحد گلخانه در مساحت‌های هر کدام چهار هزار متر مربع در شهرستان فعال است، اضافه کرد: یک واحد دیگر نیز در روستای «جنیان» با پیشرفت 40 درصد در حال آماده‌سازی و راه‌اندازی است.

وی اضافه کرد: مجوز تأسیس چندین مورد (گلخانه) دیگر هم صادر شده و دو واحد غیرفعال هم در دست بازسازی و نوسازی است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی سقز ایجاد واحدهای صنعتی و نیمه‌صنعتی در بخش دام و طیور، زنبورداری، گلخانه، صنایع تبدیلی، افزایش ظرفیت نگهداری گندم با احداث سیلو و افزایش ظرفیت آن‌ها، توسعه سطح باغات در اراضی آبی و در دیم زارها و مکانیزه کردن آبیاری مزارع در حد سالیانه بیش از 500 هکتار بخشی از فعالیت‌های این اداره در چند سال اخیر بوده است.

علایی‌نیا، کسب رتبه اول استانی در چهار سال اخیر و تأمین بیش از یک هزار میلیارد و 400 میلیون ریال تسهیلات مختلف اعم از سرمایه ثابت و در گردش برای بخش‌های مختلف کشاورزی را از رویکردها و اقدام‌های سال‌های اخیر جهاد کشاورزی اعلام کرد.

وی یادآور شد: شهرستان سقز در زمینه تولیدات آبزیان، چغندر قند، دانه‌های روغنی و پرورش زنبور عسل دارای رتبه برتر استانی است.

سقز با بیش از 226 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در 190 کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

شناسه خبر 52161