شناسه خبر:52152
1400/11/19 09:38:07

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اتاق بازرگانی اراک افزایش «کیفیت تولید» و «صادرات کالا» را راهبرد مهم استقلال اقتصادی دانست و گفت: مهم‌ترین اولویت اقتصادی در استان مرکزی توسعه صادرات است.

ناصر بیگی با اشاره به افزایش صادرات در سال جدید اظهار کرد: طبق آمار رسمی سال گذشته میزان صادرات استان به مبلغ یک میلیون دلار بوده که این میزان صادرات در سال جدید و پایان فصل پاییز به مبلغ یک میلیارد دلار رسیده و امیدواریم تا پایان فصل زمستان و شروع سال جدید، حداقل 200 میلیون دلار افزایش صادرات نسبت به سال 99 داشته باشیم.

وی افزود: ازنظر میزان، صادرات استان پیشرفت زیادی داشته است، با توجه به شرایط اقتصادی ناشی از تحریم‌های غیر‌ منصفانه و ظالمانه اجازه رشد ناگهانی وجود ندارد؛ بنابراین وظیفه اتاق بازرگانی حفظ و تحکیم شرایط موجود و در مرحله بعد توسعه است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: ما حتی به فکر پسا‌تحریم‌ها هستیم و این را به سفیر برزیل هم گفته‌ایم و تأکید کرده‌ایم که آن‌ها هم به این فکر باشند؛ استان مرکزی برای پساتحریم‌ها محل مناسبی در زمینه سرمایه‌گذاری در بخش هواپیما‌سازی است و امیدواریم همه سفر‌ها در زمینه‌های اقتصادی مثمر ثمر قرار بگیرد.

بیگی در ارتباط با سفر سفیر بنگلادش به استان مرکزی گفت: سفیر بنگلادش از استان مرکزی دیدن کرد و بلافاصله فعالان حوزه معدن در ایران که در زمینه سنگ‌های تزئینی فعالیت داشتند، برای احداث کارخانه‌های ترابری از بنگلادش دیدن کردند و قراردادی به موجب سرمایه‌گذاری مشابه در بنگلادش تنظیم شد که به سبب آن خام‌فروشی‌های موجود در حوزه معدن توسط سرمایه‌گذار در بنگلادش به فرآورده‌ نهایی تبدیل شود.

وی درخصوص تأثیر ورود هیئت‌ها در روند صادرات و دادوستد‌های تجاری کشور و مخصوصاً استان مرکزی افزود: ما به‌عنوان هماهنگ‌کننده و واسطه بین بخش خصوصی و تجار کشورهای دیگر هستیم و بخش خصوصی و تجار در زمینه صادرات و واردات سرمایه‌گذاری می‌کنند؛ بنابراین آمار قطعی به دست ما نمی‌رسد.

شناسه خبر 52152