شناسه خبر:51984
1400/11/14 09:00:42
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

فعالیت 130 هزار بهره‌بردار کشاورزی در کردستان

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از فعالیت 130 هزار بهره‌بردار کردستانی در این عرصه خبر داد و گفت: سالانه بیش از سه میلیون تُن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود.

محمدفرید سپری روز چهارشنبه در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های تولیدی و صنعتی در سنندج اظهار کرد: حدود 10 درصد از جمعیت کردستان در حوزه کشاورزی مشغول به فعالیت هستند و بیش از یک‌سوم تولید ناخالص استان مربوط به این بخش است.

وی افزود: سالانه بیش از سه میلیون تُن انواع محصولات کشاورزی توسط 130 هزار بهره‌بردار در استان کردستان تولید می‌شود.

سپری خاطرنشان کرد: در چشم‌انداز توسعه‌ای بخش کشاورزی استان برای تولید پنج میلیون تُن برنامه‌ریزی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار کرد: هم‌اکنون 213 واحد تولیدی در بخش کشاورزی استان با ظرفیت یک‌ونیم میلیون تُن فعال هستند که براساس برنامه‌ریزی به‌عمل‌آمده این مهم تا ظرفیت چهار میلیون تُن ارتقا خواهد یافت.

سپری همچنین به ظرفیت 700 هزار تُنی سیلوهای استان اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون چندین طرح دیگر با ظرفیت 140 هزار تُن در دست ساخت است.

وی افزود: فضای سردخانه‌ای استان هم‌اکنون 73 هزار تُن است که با تکمیل 214 هزار تُن ظرفیت جدید سردخانه‌ای، شاهد تحولی شگرف در این عرصه خواهیم بود.

سپری اعلام کرد: در ایام مبارک دهه فجر انقلاب نیز 116 پروژه در بخش کشاورزی با اعتباری بالغ‌بر 384 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

 

شناسه خبر 51984