شناسه خبر:51978
1400/11/14 08:54:27
سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان همدان اعلام کرد:

پایان بهمن‌ماه جاری آخرین مهلت تعیین تکلیف دستگاه‌های کارتخوان بانکی

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان همدان با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی کشور با همکاری بانک مرکزی در حال ساماندهی و تعیین تکلیف دستگاه‌های کارتخوان بانکی و درگاه‌های پرداخت الکترونیکی و اتصال آن‌ها به پرونده مالیاتی است، خاطرنشان کرد: کلیه دارندگان این دستگاه‌ها می‌توانند با ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir فهرست تمامی دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی خود را مشاهده نموده و نسبت به الصاق آن‌ها به پرونده‌های مالیاتی قبلی و یا تشکیل پرونده مالیاتی جدید اقدام نمایند.

وجیه‌اله ذکوری تصریح کرد: بر این اساس ضرورت دارد مؤدیان محترم مالیاتی با شماره ملی خود وارد درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی فوق‌الذکر شده و اطلاعات مربوط به دستگاه خود را مشاهده نموده و در صورت نیاز نسبت به الصاق دستگاه‌های خود به پرونده‌های مالیاتی متناظر، اقداماتی مانند درخواست غیر فعال‌سازی، حذف ثبت‌نام اضافی صورت ‌گرفته توسط بانک مرکزی و یا ایجاد پرونده جدید اقدام نمایند.

وی در تبیین پیامدهای راه‌اندازی شبکه پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان اظهار کرد: تلاش برای پی‌ریزی یک نظام مالیاتی مبتنی بر اطلاعات و ریزداده‌های شفاف از مهم‌ترین برنامه‌های نظام مالیاتی کشور است که در صورت اجرای کامل آن، تحقق عدالت مالیاتی را نیز به‌عنوان دستاوردی مهم به ارمغان خواهد آورد.

وی ادامه داد: با اجرای قانون «پایانه‌‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان» گام بسیار مؤثری در مسیر نیل به یک نظام مالیاتی هوشمند، کارآمد و شفاف برداشته خواهد شد.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان همدان در پایان تأکید کرد: تمامی دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی که متناظر با پرونده مالیاتی نباشند، غیرفعال خواهند شد.

شناسه خبر 51978