شناسه خبر:51966
1400/11/14 08:38:54
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان؛

اقتصاد، فرهنگ و هنر حمایت می‌شود

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ضمن تأکید بر اینکه محصولات فرهنگی باید برندسازی شود گفت: تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر باید مورد حمایت قرار گیرد.

احمدرضا احسانی در آیین اختتامیه نخستین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان همدان با بیان اینکه باید شرایطی فراهم شود که هنرمند بتواند مستقل بوده و با آرامش به تولید اثر بپردازد اظهار کرد: تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر و استقلال شخصیتی هنرمند، باعث شکوفایی رشد و خلاقیت در این عرصه می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه همدان از ظرفیت‌های خوبی در بخش فرهنگ و هنر بهره‌ می‌برد یادآور شد: همدان هدایای فرهنگی، قومیت‌های مختلف و متنوعی دارد که فرصتی مناسب برای برنامه‌ریزی در بخش‌های مختلف است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه در شهرستان‌های مختلف هنرمندان با استعدادی در تولید محصولات فرهنگی مشغول به فعالیت هستند خاطرنشان کرد: هدف این جشنواره این است که استعدادها در عرصه‌های مختلف هنری کشف، شناسایی و تقویت شده و به سمت برندسازی بروند.

احسانی گفت: به دنبال این هستیم که برای معرفی این برندها در سطح کشور اقدام کنیم و نواقص موجود در دوره‌های بعدی جشنواره کالا و محصولات فرهنگی برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه 263 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد خاطرنشان کرد: از 51 اثر نهایی در داوری‌ها، هشت اثر به‌عنوان آثار منتخب برگزیده شدند که آثار منحصر به فرد استان همدان حمایت خواهند شد تا بتوان به اقتصاد فرهنگ و هنر استان کمک کرد.

 

شناسه خبر 51966