شناسه خبر:51871
1400/11/12 09:19:02

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست شرکت توزیع برق استان کرمانشاه گفت: به مناسبت ایام دهه مبارک فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی 20 طرح با اعتباری بالغ بر 485 میلیارد ریال در سطح استان اجرا می‌شود.

محمد مرادی سرپرست شرکت توزیع برق استان کرمانشاه، با تبریک دهه مبارک فجر، اظهار کرد: امروز نقش برق بر کسی پوشیده نیست، تمام ارکان زندگی به انرژی الکتریکی وابسته است و به عنوان یک خدمات زیربنایی از طریق دولت به مردم ارائه می‌شود.

وی گفت: شرکت توزیع استان کرمانشاه در پهنه 25 هزار کیلومتر مربع به 811 هزار مشترک در قالب پنج تعرفه خانگی، عمومی، کشاورزی، صنعتی و تجاری خدمات ارائه می‌دهد.

سرپرست شرکت توزیع برق استان کرمانشاه به وجود 2 هزار و 547 روستای برق‌دار در سطح استان اشاره کرد و افزود: مردم شهر از 100درصد نعمت برق برخوردار هستند و مردم روستا 99.86 درصد از نعمت برق برخوردار هستند که اصلا این میزان قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست.

مرادی تصریح کرد: کمتر از 20 روستای استان که یا فصلی و یا خالی از سکنه و یا تعداد خانوار کمتری دارند، فاقد برق هستند به عبارتی عموم مردم به برکت انقلاب اسلامی از این نعمت برخوردار هستند.

وی با اشاره به ارائه خدمت به عشایر بوسیله سلول‌های خورشیدی و نیروگاه‌های سیار، ادامه داد: امسال بیش از 500 دستگاه سلول خورشیدی سیار در راستای برق‌رسانی بین عشایر توزیع شده است.

سرپرست شرکت توزیع برق استان کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای به پروژه‌های افتتاحی این شرکت در ایام‌الله دهه مبارک فجر داشت و گفت: هر ساله با توجه به رشد جمعیت و بهینه‌سازی شبکه طرح‌های در این خصوص اجرا می‌شود و امسال نیز به مناسبت ایام دهه مبارک فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی 20 طرح با اعتباری بالغ بر 485 میلیارد ریال در سطح استان اجرا می‌شود.

مرادی در توضیح طرح‌های اجرایی، اضافه کرد: این طرح‌ها شامل 6 روستای فاقد برق در شهرهای ثلاث باباجانی، روانسر، صحنه، کنگاور، گیلانغرب و ماهیدشت است همچنین اصلاح و بهینه‌سازی بیش از 76 روستای استان، کلنگ‌زنی و استارات کار بیش از 200 روستا در سطح استان در راستای بحث اصلاح و بهینه و تعویض سیم به کابل خودنگهدار به طول 40 کیلومتر در سطح شهرهای کرمانشاه، صحنه و کنگاور است.

شناسه خبر 51871