شناسه خبر:51841
1400/11/11 09:37:18

سپهرغرب، گروه خبر: عملیات اجرایی کتابخانه عمومی روستای اشترمل شهرستان تویسرکان با همکاری بانک پاسارگاد آغاز شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، عملیات اجرایی احداث کتابخانه عمومی روستای اشترمل با مشارکت بانک پاسارگاد با حضور محمدمهدی مفتح نماینده مردم شهرستان تویسرکان در مجلس شورای اسلامی، حسین افشاری سرپرست فرمانداری شهرستان تویسرکان، عاطفه زارعی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، اسماعیل دوستی عضو هیئت عامل و معاون بانک پاسارگاد و اعضای شورای اسلامی و مردم روستای اشترمل آغاز شد.

سپهرغرب، گروه خبر: عملیات اجرایی کتابخانه عمومی روستای اشترمل شهرستان تویسرکان با همکاری بانک پاسارگاد آغاز شد. استان همدان با بیان اینکه در کتابخانه‌های عمومی آموزش مادام‌العمر جریان دارد، اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی در شهرها و روستاها تنها محلی برای امانت کتاب نیست، بلکه پایگاهی اجتماعی برای همه اقشار و سنین است.

عاطفه زارعی با اشاره به اینکه اشترمل یکی از روستاهای هنرمند استان همدان است، افزود: کتاب‌خوانی به غنای اقتصادی و اجتماعی این منطقه کمک خواهد کرد و بسیاری از افرادی که دنبال کسب‌وکار و توسعه هستند، از کتابدار منطقه منابع اطلاعاتی لازم را از طرق مختلف می‌توانند دریافت و از آن‌ها استفاده کنند.

وی تصریح کرد: کتابخانه عمومی روستای اشترمل نهمین کتابخانه‌ای است که توسط بانک پاسارگاد در استان همدان احداث می‌شود و کتابخانه‌ای استاندارد بوده که همه بخش‌های لازم را دارا است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه امید است که بیش از 50 درصد مردم روستا به عضویت این کتابخانه درآیند، ابراز کرد: کتابخانه پس از مسجد مهم‌ترین پایگاه اجتماعی است.

   زمینه رشد و توسعه روستای اشترمل وجود دارد

سرپرست فرمانداری شهرستان تویسرکان با بیان اینکه اهالی روستای اشترمل متدین، انقلابی و شهیدپرور هستند، گفت: روستای اشترمل مرکز ملی مبل و منبت گلریز کشور بوده که به ثبت ملی نیز رسیده و این اتفاق آغاز کار این روستا است.

حسین افشاری اظهار کرد: در این روستا ظرفیت‌های خوبی وجود دارد که زمینه رشد و توسعه روستا را فراهم می‌کنند.

وی افزود: کتابخانه‌های عمومی در ارتقای سطح فرهنگی و علمی استان بسیار تلاش می‌کنند و در این راستا اقدامات قابل توجهی نیز انجام دادند.

  تویسرکان همچنان نیازمند کتابخانه عمومی است

نماینده مردم شهرستان تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اشترمل روستایی هنرمند و فرهنگی است، تصریح کرد: دومین کتابخانه‌ای که بانک پاسارگاد در شهرستان تویسرکان احداث می‌کند در روستای اشترمل که یک روستای قرآنی است و مردم با فرهنگ دینی بالا هستند، قرار دارد.

محمدمهدی مفتح با اشاره به اینکه احداث کتابخانه کار ارزشمند بانک پاسارگاد است، ادامه داد: امیدواریم این کار خیر توسط بانک پاسارگاد در سراسر کشور ادامه یابد.

وی با بیان اینکه در شهرستان تویسرکان همچنان به کتابخانه عمومی نیاز است، خاطرنشان کرد: تویسرکان شهرستان فرهنگی است و نیاز به کتابخانه احساس می‌شود.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی گفت: همین که جوانان به کتابخانه مراجعه می‌کنند، یک اتفاق بزرگ است و کتابخانه‌های عمومی در شهرستان تویسرکان مورد استفاده مردم به‌ویژه جوانان قرار می‌گیرد.

   2 کتابخانه عمومی دیگر در استان همدان احداث می‌شود

عضو هیئت‌عامل بانک پاسارگاد با اشاره به اینکه 50 درصد کتابخانه‌های عمومی که بانک پاسارگاد احداث کرده در استان همدان واقع شده است، اظهار کرد: از 18 کتابخانه عمومی که بانک پاسارگاد در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود احداث کرده، 9 کتابخانه در استان همدان است.

اسماعیل دوستی افزود: اقدامات و پیگیری‌های کتابخانه‌های عمومی استان همدان ما را تشویق می‌کند که در این استان دست به احداث کتابخانه بزنیم.

وی تصریح کرد: این کتابخانه در 120 متر مربع با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون تومان احداث می‌شود.

عضو هیئت‌عامل بانک پاسارگاد با بیان اینکه گروه مالی پاسارگاد در مسئولیت‌های اجتماعی بین همه بانک‌ها ممتاز است، ادامه داد: ما تاکنون 43 مدرسه ساخته و یا درحال احداث هستیم که در استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان، خراسان جنوبی، کهگیلویه، گلستان، کردستان و کرمانشاه واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه بنا داریم به دولت آقای رئیسی در حوزه آب و سدسازی کمک کنیم، خاطرنشان کرد: در همه دولت‌ها به دنبال کمک بودیم و در این دولت بیشتر آماده کمک هستیم.

دوستی تأکید کرد: به هر کدام از کتابخانه‌های احداث‌شده در استان یک دستگاه کامپیوتر اهدا می‌شود تا آموزش کار با کامپیوتر به اعضا و اهالی ارائه شود.

شناسه خبر 51841