شناسه خبر:51793
1400/11/10 09:30:42

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه از هدف‌گذاری برای صادرات بیش از سه میلیارد دلار در استان کرمانشاه برای سال آینده خبر داد و گفت: بیش از 45 واحد تولیدی در استان برای ورود به چرخه صادرات شناسایی و احصا شده‌اند.

کیوان کاشفی با اشاره به کسب رتبه پنجم کرمانشاه به‌لحاظ صادرات غیر نفتی در کشور، اظهار کرد: برای سال 1400 حدود 45 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی در کل کشور هدف‌گذاری شده که سهم استان از این میزان دو میلیارد و 853 میلیون دلار بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه تا پایان 9 ماهه امسال با دو میلیارد و 115 میلیون دلار صادرات، 77.5 درصد برنامه محقق شده و با روندی که وجود دارد، تا پایان سال قطعاً به تحقق 100 درصدی خواهیم رسید.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه افزود: با توجه به میزان صادراتی که در 9 ماهه امسال در کل کشور داشتیم، حدود دوونیم درصد هم از هدف‌گذاری جلوتر هستیم.

وی اضافه کرد: همچنین ازلحاظ میزان صادرات بعد از سه استان هرمزگان، بوشهر و خوزستان، در کشور رتبه چهارم را داریم.

کاشفی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت مناسب کرمانشاه برای توسعه صادرات در سال آینده باید بیشتر بر توزیع تولید تمرکز داشته باشیم؛ یکی از کارهای مهم که امسال شروع کرده و نتایج آن را طی سال آینده شاهد خواهیم بود، راه‌اندازی شتاب‌‌دهنده صادارت استان بوده است.

وی گفت: بیش از 45 واحد تولیدی در استان شناسایی و احصا شده که عمدتاً کالای آن‌ها قابلیت صادرات را دارند، اما به دلایل مختلف نتوانسته‌اند وارد چرخه صادرات شوند؛ این واحدها در بحث حضور در نمایشگاه‌های خارجی و بازارهای بین‌المللی و بسته‌بندی کالا، آموزش‌های لازم را دیده‌اند و در این شتابنده زیر پوشش قرار گرفته‌اند که امیدواریم تعداد بیشتری واحد تولیدی را وارد چرخه صادرات کنیم.

کاشفی از هدف‌گذاری برای صادرات بیش از سه میلیارد دلاری در استان کرمانشاه برای سال آینده خبر داد و افزود: معتقدیم این هدف‌گذاری محقق خواهد شد و همین رتبه پنجم و چهارم را نیز برای سال آینده پیش‌بینی می‌کنیم.

شناسه خبر 51793