شناسه خبر:51701
1400/11/7 09:35:51

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: طبق هماهنگی‌های انجام‌شده با سپاه و با استفاده از اعتبارات محرومیت‌زدایی، عملیات آبرسانی پایدار به 28 روستای استان به‌زودی آغاز می‌شود.

علیرضا تخت شاهی اظهار کرد: تاکنون آب شرب مورد نیاز این روستاها به‌صورت سیار یا از منابع آبی روستا تأمین می‌شد که کفایت نمی‌کرد و سیستم لوله‌کشی برایشان تعبیه خواهد شد.

وی با بیان اینکه چند فاز برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است، افزود: کل اعتباری که در قالب قرارداد برای آبرسانی به این روستاها امضا شده دو هزار و 850 میلیارد ریال است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان به برنامه‌ریزی برای آبرسانی به 169 روستای استان اشاره کرد و ادامه داد: برای این طرح‌ها، پنج هزار و 280 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که در قالب هشت مجتمع آبرسانی اجرا خواهد شد.

تخت‌شاهی اضافه کرد: در مجموع در قالب این هشت مجتمع و 169 روستا، بیش از 76 هزار نفر از ساکنان روستاهای استان در شهرستان‌های مختلف از آب شرب پایدار بهره‌مند شده و تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه بارش‌های سنگین در روزهای اخیر مانع شروع عملیات شده است، گفت: به‌زودی این پروژه و با مساعد شدن شرایط جوی و با همکاری سپاه آغاز خواهد شد.

از مجموع یک هزار و 677 روستای کردستان، یک هزار و 16 روستا زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارند.

در حال حاضر بیش از 470 هزار مشترک در کردستان از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره‌مند است.

شناسه خبر 51701