شناسه خبر:51689
1400/11/7 09:15:54
مدیرکل تأمین اجتماعی استان همدان:

783 هزار نفر در همدان زیر پوشش تأمین اجتماعی هستند

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تأمین اجتماعی استان همدان با اشاره به زیر پوشش بودن 783 هزار نفر در تأمین اجتماعی استان، گفت: این میزان 10 درصد از میانگین کشوری پایین‌تر است.

شهناز حمزه‌لویی ظهر روز گذشته در آیین تجلیل از کارفرمایان برتر حوزه کارآفرینی اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی برای کارگران و کارفرمایان است و امیدواریم قدردان افرادی باشیم که برای حفظ ستون‌ سازمان زحمات زیادی کشیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه کارگران با شرایط فعلی متقاضی بهبود وضعیت موجود هستند و خوشبختانه زمینه برای بیان مشکلات آن‌ها وجود دارد، گفت: سازمان به دوران پیری خود رسیده و در نقطه‌ای هستیم که در استان چهار نفر بیمه‌پردازی می‌کنند و یک نفر خدمات می‌گیرد که قبلاً یک نفر بیمه‌پردازی می‌کرد و 20 نفر خدمت می‌گرفتند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه باید جوابگوی مشکلات باشیم و با همه تلاش‌ها هنوز 40 درصد برای رسیدن به منابع مشکل داریم، افزود: در شرایط حاضر 6 هزار میلیارد تومان در ماه از سوی سازمان وام برای پرداخت مستمری‌ها دریافت می‌شود و فشار روی ما است تا توازن منابع و مصارف داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ای کاش تأمین اجتماعی را به حال خود می‌گذاشتند و می‌گفتند در حد تعهدات خود کار انجام بده و توقع ایجاد نمی‌کردند، گفت: تاکنون 450 هزار میلیارد تومان بدهی دولتی بوده و قرار است امسال با 91 هزار میلیارد تومان اعتبار در قالب سهام‌ بورسی و نقدی به سازمان تزریق شود که امیدواریم سال خوبی را درپیش داشته باشیم.

حمزه‌لویی با بیان اینکه در استان تلاش زیادی خصوصاً در حوزه گردشگری انجام داده‌ایم، عنوان کرد: درحال حاضر 19 هزار و 677 کارگاه فعال ثابت و دو هزار و 530 کارگاه پیمانکاری وجود دارد که اگر غیر فعال‌ها را هم نام ببریم، 40 هزار مورد هستند که امیدواریم همه روزی فعال شوند.

وی با اشاره به اینکه 252 هزار بیمه‌شده کارگاه‌ داریم، ابراز کرد: از سال گذشته تاکنون بعد از 10 سال، سه درصد افزایش بیمه‌شده داشتیم که بسیار باارزش است و امیدواریم پایان سال به 6 درصد برسد.

شناسه خبر 51689