شناسه خبر:51642
1400/11/6 10:10:24

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده انتظامی استان مرکزی از شناسایی و دستگیری فردی در شهرستان اراک که به کلاهبرداری و جعل عناوین مختلف و اقدام به 11 فقره سرقت به ارزش تقریبی چهار میلیارد ریال از فروشگاه‌های عرضه‌کننده انواع لوازم خانگی در این شهرستان اعتراف کرده بود، خبر داد.

سردار حسن مفخمی‌شهرستانی ظهر روز گذشته در جمع خبرنگاران بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت از سوی فردی با جعل عناوین مختلف ادارات دولتی و دیگر دستگاه‌های خصوصی از فروشگاه‌های عرضه‌کننده لوازم خانگی در مناطق مختلف شهرستان اراک، بلافاصله شناسایی و دستگیری سارق مورد نظر در دستور کار مأموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

این مقام عالی انتظامی خاطرنشان کرد: مأموران انتظامی در تحقیقات فراگیر خود دریافتند که فرد مورد نظر در ابتدا طعمه‌های خود را انتخاب کرده و سپس با جلب اعتمادشان، اقدام به خرید لوازم خانگی از آنان با جعل عناوین مختلف می‌کند.

وی با اشاره به عملیات و تحقیقات تخصصی مأموران انتظامی کلانتری 17 در شناسایی و دستگیری این کلاهبردار، افزود: با اتمام تحقیقات فنی مأموران، سرانجام متهم که دارای چندین فقره سابقه کلاهبرداری بود، شناسایی و در عملیاتی هدفمند در شهرستان اراک دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی اظهار کرد: با مواجهه حضوری شاکیان پرونده و ارائه اسناد و مدارک، سارق دستگیرشده سرانجام به 11 فقره کلاهبرداری از فروشندگان لوازم خانگی به ارزش تقریبی چهار میلیارد ریال تحت عناوین مختلف مأموران ادارات دولتی و غیر دولتی اعتراف و بیان کرد که از قبل فروشندگان لوازم خانگی را شناسایی و سپس با جلب اعتمادشان، در یک فرصت مناسب از آن‌ها کلاهبرداری و بدون پرداخت هرگونه هزینه، لوازم خانگی مورد نظر خود را دریافت می‌کرده است.

این مقام ارشد انتظامی در پایان با هشدار به شهروندان در زمینه عدم اطمینان به افراد ناشناس به‌منظور پیشگیری از وقوع چنین جرائمی، افزود: متهم دستگیرشده در این عملیات پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد.

شناسه خبر 51642