شناسه خبر:51586
1400/11/5 09:07:53

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: وزیر نیرو قول دادند که 400 میلیارد تومان در اختیار پروژه قرار بگیرد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای همدان، محمد ضروری درخصوص برنامه‌ها و اولویت‌ها در مورد وضعیت آب همدان چنین مطرح کرد: اولویت شرکت آب منطقه‌ای و اولویت استان همدان پروژه انتقال آب از سد تالوار به همدان است، پروژه‌ای که از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده که در سال 1383 مصوب شده و مطالعات آن تا سال 1386 به طول انجامیده است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه در سال 1386 آغاز شده است، گفت: این پروژه به‌دلیل مشکلات و مسائل مالی‌ای که وجود داشته، تاکنون به نتیجه نرسیده است و پس از انتخاب آیت‌الله رئیسی به سِمت ریاست‌جمهوری و تشکیل دولت جدید، بحث تأمین آب در کشور در اولویت قرار گرفت و درنهایت در مهرماه سال جاری شاهد حضور محرابیان، وزیر نیرو در همدان بودیم.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان به بازدید وزیر نیرو از پروژه انتقال آب از سد تالوار به همدان اشاره کرد و گفت: وزیر نیرو طی این بازدید دستور داد که با توجه به وضعیت خشک‌سالی که امسال شاهد آن هستیم و در سال آینده نیز با آن روبه‌رو خواهیم بود، این پروژه پیگیری شود و انشاالله برای تابستان مردم شهر همدان بتوانند از آب سد تالوار برای شرب استفاده کنند.

ضروری ادامه داد: در این راستا و براساس دستور استاندار همدان با هماهنگی‌های صورت‌گرفته وارد کار شدیم و جلسه‌ای با محرابیان، وزیر نیرو برگزار و بر اهمیت پیگیری طرح تالوار تأکید شد.

وی خاطرنشان کرد: محرابیان طی این دیدار قول داد که 400 میلیارد تومان تا پایان سال جاری در اختیار پروژه قرار بگیرد.

ضروری یادآور شد: در همان جلسه با مدیرعامل شرکت مذکور و فرمانده هلدینگ قرارگاه خاتم‌الانبیا صحبت و بر این موضوع تأکید شد تا اعتبارات استانی در این زمینه افزایش یابد و کار به انجام برسد.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان خاطرنشان کرد: در این راستا هماهنگی‌های لازم انجام شده و پیگیری‌های مربوطه نیز در دست انجام است؛ بدین‌سان با شرکت مشاور مربوطه جلسه‌ای برگزار شد و هماهنگی‌های لازم برای آغاز پُرقدرت کار، به انجام رسید.

ضروری با اشاره به اینکه در ادامه نیز پیگیری‌هایی را با جانباز، مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور و جوانبخت، معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران ترتیب داده‌ایم، گفت: ملاقاتی نیز با مدیرعامل شرکت مشاور این پروژه خواهیم داشت تا بتوانیم هماهنگی‌های اولیه را به انجام برسانیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود تصریح کرد: با همکاری‌های صورت‌گرفته در شرکت آب منطقه‌ای همدان و پیگیری‌های مسئولین ارشد استان همدان، امیدواریم که برنامه زمان‌بندی این پروژه به‌نحوی باشد که برای تابستان بتوانیم پروژه انتقال آب از سد تالوار به همدان را به نقطه مطلوبی برسانیم.

این مقام مسئول در پایان یادآور شد: به‌منظور اجرایی کردن دستور مقام وزارت نیرو جلساتی با مدیرعامل هلدینگ نیرو از مجموعه قرارگاه و مدیرعامل مهاب قدس برگزار و شد و نحوه اجرای طرح مورد بررسی و تأکید قرار گرفت.

شناسه خبر 51586