شناسه خبر:51512
1400/11/3 10:11:24

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس شورای اسلامی شهر ملایر از افزایش نرخ جرائم کمیسیون ماده 100 پس از حدود هشت سال در این شهر خبر داد و گفت: این نرخ همچنان براساس سال 92 و به‌صورت یکسان در تمام نقاط شهر محاسبه می‌شد که طبق مصوبه جدید شورای اسلامی افزایش یافت.

حجت‌الاسلام علی سبزینی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوع تبصره 11 و جرائم ماده 100 به‌طور جد در دستور کار شورای اسلامی شهر قرار گرفت و هفته گذشته به تصویب رسید و منتظر گرفتن مصوبه کمیسیون تطبیق هستیم.

وی با بیان اینکه محله‌های جغرافیایی در این مصوبه لحاظ شد، افزود: در گذشته نرخ جرائم ماده 100 برای تمامی محله‌های شهر یکسان بود که براساس مصوبه جدید، کل شهر به 6 بلوک تقسیم شد و برای املاک تجاری و مسکونی نوع تخلف و نوع محل، جریمه‌ها متفاوت است.

رئیس شورای اسلامی شهر ملایر افزایش نرخ جرائم ماده 100 را ابزاری بازدارنده برای جلوگیری از تخلفات ساختمانی و ساخت‌وسازهای غیر مجاز دانست و بیان کرد: طبق این مصوبه برای طبقات مازاد حکم تخریب و حذف پارکینگ، کاهش فضای راه‌پله و آسانسور صادر می‌شود.

حجت‌الاسلام سبزینی مشخص شدن بهای عوارض و خدمات را از دیگر مصوبات مهم شورای اسلامی شهر ملایر عنوان کرد و افزود: بنای ما در پرداخت بهای خدمات، نرخ سال 1400 است و به‌خاطر رفاه حال همشهریان، سال آینده افزایشی در بهای خدمات نداریم.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری ملایر ماهیانه بیش از 10 میلیارد تومان حقوق و دستمزد پرداخت می‌کند، افزایش درآمد پایدار شهرداری را اولویتی مهم برشمرد و گفت: با توجه به نیروی مازاد بیش از 200 نفر در شهرداری، اجازه ندادیم حتی یک نفر نیروی انسانی در شهرداری ملایر اضافه شود.

شناسه خبر 51512