شناسه خبر:51509
1400/11/3 10:04:34

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان با تأکید بر اجرای دقیق مصوبات شورای فرهنگ عمومی، گفت: مصوبات شورای فرهنگ عمومی در حکم قانون است و تخطی از آن نیز جایز نیست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «حبیب‌الله شعبانی» روز شنبه در شورای فرهنگ عمومی شهرستان رزن با اشاره به اینکه مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید ضمانت اجرایی داشته باشد، افزود: اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید دغدغه مسئولان باشد.

وی با بیان اینکه دو سند فرهنگی و قرآنی در استان همدان تدوین و طراحی شده است، گفت: ارتقای جایگاه مسئولان وابسته به میزان عمل به این اسناد است.

امام‌جمعه همدان افزود: فعال شدن کمیسیون‌های تخصصی از مواردی است که باید در شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان اظهار کرد: البته برای موفقیت بیشتر در این کمیسیون‌ها نیازمند استفاده و حضور نخبگان فرهنگی و اجتماعی در این مجامع هستیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی با بیان اینکه در گذشته شورای فرهنگ عمومی منزلت و جایگاه اجتماعی که باید داشته باشد را نداشت، ابراز کرد: در اواخر دولت سابق هماهنگی‌هایی با شورای عالی در راستای ارتقای منزلت شورا اتفاق افتاد که امیدواریم در آینده شاهد اتفاقات نویدبخشی در این حوزه باشیم.

وی با تأکید بر اینکه باید مدیریت مسائل فرهنگی منطقه و بودجه فرهنگی در دست شورای فرهنگ عمومی باشد، اظهار کرد: چگونه می‌شود شورایی متولی فرهنگ باشد، اما هیچ بودجه فرهنگی نداشته باشد؟

امام‌جمعه همدان با بیان اینکه همه ادارات دارای بودجه‌های فرهنگی جداگانه‌ای هستند، افزود: از آنجایی که اولویت‌های فرهنگی و اجتماعی در شورا شناسایی شده، بنابراین باید بودجه‌های فرهنگی نیز در راستای همین اولویت‌ها صرف شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی با تأکید بر اهمیت برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی، گفت: با وجود آنکه در هشت ماه گذشته تنها یک جلسه شورای فرهنگ عمومی در همدان برگزار شده بود، اما پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم تاکنون 6 جلسه شورا در همدان برگزار شده و بنابراین می‌توان عقب‌افتادگی‌ها در برگزاری جلسات را جبران کرد.

وی با اشاره به حضور تیمی متشکل از طلاب و مشاوران در روستاهای مختلف استان، تصریح کرد: این طرح که در شورای فرهنگ همدان مصوب شده، قابلیت آن را دارد که در تمامی شهرستان‌ها اجرایی شود و با استفاده از ظرفیت‌های مختلف همچون حوزه علمیه، بهزیستی و آموزش‌وپرورش، مشاوران با اقشار مختلف صحبت کنند.

امام‌جمعه همدان از دیگر مسائل موجود را نوع برخورد با مردم در ادارات برشمرد و اظهار کرد: متأسفانه نوع برخورد مدیران و کارمندان با مردم چندان رضایت‌بخش نبوده و امیدواریم این موضوع در دستور کار شورا در تمامی شهرستان‌ها قرار گیرد.

* همراهی فعالان فرهنگی با شورای فرهنگ در کاهش آسیب‌ها اثرگذار است

امام‌جمعه رزن نیز در این نشست با اشاره به مصوبات جلسات گذشته شورا، ابراز کرد: تلاش برای رفع مشکلات فرهنگی در شهرستان، مهم‌ترین دغدغه اعضای شورای فرهنگ عمومی رزن است که مصوبات مؤثری نیز تا به امروز در این رابطه داشته‌ایم.

حجت‌الاسلام «علی‌اکبر منصوری» با اشاره به برخی آسیب‌های اجتماعی و لزوم تبیین و مشاوره مسائل مختلف برای خانواده‌ها، افزود: مقرر شده تا در دهه فجر امسال 10 نفر از روحانیون با حضور در سطح شهرستان و روستاهای اطراف، صحبت درخصوص طلاق و اعتیاد را سر فصل مباحث خود قرار دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان هم با اشاره به شناسایی اولویت‌های فرهنگی در سطح استان، اظهار کرد: اولویت‌های شهرستان رزن در آینده احصا خواهد شد و در دستور کار شورای فرهنگ شهرستان قرار خواهد گرفت.

«احمدرضا احسانی» با بیان اینکه متأسفانه شرایط کرونایی اجازه تشکیل جلسات با تمامی اعضا را نمی‌دهد، ابراز امیدواری کرد که با از بین رفتن کامل این بیماری منحوس هرچه زودتر شاهد تشکیل جلسات با تمامی اعضا باشیم.

شناسه خبر 51509