شناسه خبر:51394
1400/10/30 09:31:22

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار از فعالیت 12 واحد گلخانه‌ای در این شهرستان خبر داد.

عبدالحسین اکبری با اشاره به اهمیت توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، اظهار کرد: تولید محصولات کشاورزی به‌صورت کشت گلخانه‌ای در تمام طول سال انجام می‌گیرد و این محصولات تولیدی نیز از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: در شهرستان بهار درحال حاضر چهار هکتار گلخانه وجود دارد که در این واحدها انواع سبزی و صیفی‌ و گل و گیاهان زینتی تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار خیار، گوجه فرنگی و گیاهان زینتی را از عمده تولیدات محصولات گلخانه‌ای این شهرستان برشمرد و بیان کرد: با توجه به روند رو به رشد توسعه گلخانه‌ها، تولید محصولات گلخانه‌ای با توسعه واحدهای درحال ساخت، افزایش خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه شهرستان بهار یکی از مهم‌ترین قطب‌های کشاورزی محسوب می‌شود که می‌توان برای برون‌رفت از بحران کم‌آبی و خشک‌سالی و توسعه کشاورزی پایدار و مدرن کشت‌های گلخانه‌ای را توسعه داد، یادآور شد: از ابتدای سال جاری نیز توسعه حدود دو هکتار گلخانه دیگر در شهرستان بهار آغاز شده که در مرحله ساخت و آماده‌سازی قرار دارد؛ ضمن اینکه احداث شهرک گلخانه‌ای هم در دستور کار این مدیریت بوده و به‌صورت جدی درحال پیگیری است.

اکبری در بخش دیگر سخنان خود به اقدامات در رابطه با سرمازدگی گلخانه‌ها اشاره و بیان کرد: درخصوص پیشگیری از خسارت سرمازدگی به سازه و محصولات گلخانه‌ای توزیع اطلاعیه از طریق شبکه ترویج، شبکه‌های اجتماعی و تماس تلفنی با گلخانه‌داران و اطلاع‌رسانی، صورت گرفته است.

 

شناسه خبر 51394