شناسه خبر:51391
1400/10/30 09:27:34

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان از پلاک‌کوبی دام‌های سبک و سنگین همدان خبر داد و گفت: تخصیص نهاده‌های دامی صرفاً با هویت‌گذاری دام صورت می‌گیرد.

احمد قدیمی‌گرجای صبح روز گذشته در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تخصیص هر نوع نهاده دامی به دامداری‌ها صرفاً با هویت‌گذاری (شماره‌زنی گوش) دام‌ها صورت می‌گیرد، اظهار کرد: اجرای این طرح در راستای دستیابی به آمار واقعی دام‌های شهرستان است.

وی با بیان اینکه از دیگر اهداف این طرح تسهیل در توزیع نهاده‌ها، تأمین دقیق نیاز واکسن و دارو و سرعت و دقت در امور بیمه دام است، افزود: پلاک‌های نصب‌شده بر گوش دام‌ها تفکیک بین مجاز و غیر مجاز بودن آن‌ها را مشخص می‌کند، به‌طوری که اگر دامی شناسایی یا به‌عنوان قاچاق گرفته شود، از پلاک نصب‌شده بر گوش مشخص خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان خاطرنشان کرد: از طرف دیگر اجرای این طرح باعث ایجاد بانک اطلاعاتی یکپارچه، بهبود نظام آمار و اطلاعات، بهبود سیستم‌های پرورش و اصلاح نژاد، کنترل بهداشت دام و اختصاص فرآورده‌های دامی خواهد شد.

وی به آمار پلاک‌کوبی دام‌های سبک و سنگین همدان اشاره کرد و گفت: از مجموع دام‌های سبک و سنگین همدان تاکنون 12 هزار و 467 رأس گاو و گوساله، 440 هزار و 719 رأس گوسفند و بره، و 6 هزار و 349 رأس بز پلاک‌کوبی شده‌ است.

قدیمی‌گرجای یادآور شد: پلاک‌کوبی دام‌های سبک و سنگین شهرستان با همکاری تعاونی دامداران شهرستان، تعاونی دام کوچک شهرستان و اتحادیه صنعت دامپروری صورت گرفته است.

 

شناسه خبر 51391