شناسه خبر:51379
1400/10/30 09:12:44

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار مرکزی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با عملکرد درخشان و کارآمد سرآمد دستگاه‌ها و سازمان‌هایی است که در امر محرومیت‌زدایی خدمت رسانی دارند.

«فرزاد مخلص الائمه» روز چهارشنبه در نشست معارفه و تکریم مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یادگار حضرت امام راحل است و اکنون نهادهای متعددی در حوزه محرومیت زدایی فعال هستند و نهادهای متعدد غیردولتی و بخش‌های مردمی در حوزه محرومیت زدایی فعالیت دارند که حجم گسترده‌ای را ترسیم می‌کنند.

وی در ادامه گفت: با حضور این بخش‌ها حرکت خوبی در حوزه محرومیت‌زدایی صورت گرفته اما واقعیت این است که هنوز بعد از چند دهه محرومیت به طور کامل پایان نپذیرفته و هنوز بخش‌های متعددی در همین استان مرکزی دست به گریبان موضوعات و شاخه‌های متعددی از محرومیت از جمله در بخش مسکن هستند.

مخلص الائمه افزود: یکی از علل عدم توفیق آرمانی در عرصه محرومیت زدایی ناشی از مقوله کلان و ابرمسئله بزرگ ناکارآمدی در کشور است که در ذیل آن یک سلسله و زنجیره از مسائل شکل می‌گیرد و در راس آن بروکراسی و دیوان سالاری مفرط است که پیشینه بلندی دارد.

استاندار مرکزی اظهار کرد: این پدیده باعث‌شده تا هم‌افزایی کاملی که مجموعه‌ها باید داشته باشند، انجام نشود یا مراتبی از فعالیت‌ها موازی و یا هم پوشانی شوند.

وی توضیح داد: استانداری مرکزی هفته گذشته ستاد مرکزی هماهنگی و هدایت طرح‌های محرومیت‌زدایی را تشکیل داد البته نه فقط تشکیل ستاد، بلکه ستاد قرارگاهی، تا بتوانی هم‌افزایی موثر در بخش دولتی، همگام با حوزه‌های عمومی و غیردولتی را ایجاد کرد و یکی از نیروهای توانمند دعوت به همکاری شده و اختیارات استانداری به این ستاد تفویض تا بتواند با همه دستگاه‌ها همراه باشد.

مخلص الائمه افزود: این مهم باعث خواهد شد سرعت و شتاب در امر محرومیت زدایی استان به وجود آید و دستگاه‌های مرتبط استان مرکزی که یکی از این مجموعه‌ها بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است، همکاری تنگاتنگی داشته باشند.

مدیر کل سابق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی نیز گفت: در 2 سال گذشته سه هزار واحد مسکونی در استان مرکزی برای محرومان با کمک سپاه استان مرکزی ساخته شده است.

«محمدرضا رضافرح» افزود: ساخت 24 واحد مسکونی ویژه خانواده مدافعان حرم در استان مرکزی نیز عملیاتی شده و در اختیار آنان قرار گرفته است.

وی اظهارکرد: هفت هزار واحد مسکونی آسیب دیده از بارندگی 2 سال گذشته توسط بنیاد مسکن و سپاه بازسازی شد و 240 واحد اقشار کم درآمد نیز تحویل شده و 150 واحد نیز در مراحل اجرایی قرار دارد که 1401 تحویل می‌شود.

رضا فرح افزود: در طرح اقدام ملی مسکن و مقاوم سازی، هفت هزار و 425 واحد در مراحل مختلف ساخت قرار دارند و جایگاه استان مرکزی در ساخت مسکن، رتبه نخست کشور است.

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی نیز گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به برکت نام امام خمینی(ره) و توجه مقام معظم رهبری به عنوان نهاد متولی مسکن محرومان و تلاش برای محرومیت زدایی فعالیت دارد.

شناسه خبر 51379