شناسه خبر:51269
1400/10/28 10:05:51

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی ایلام گفت: یخبندان شدید به علت افت دما تا اوایل هفته آینده در استان رخ می‌دهد.

مجتبی میهن‌پرست اظهار کرد: طی ساعاتی از امروز ریزش‌ها در مناطق جنوب استان تقویت می‌شود و بارش‌ها تا فردا ادامه دارد اما به‌تدریج با خروج این سامانه طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه جو استان پایدار خواهد بود.

وی افزود: اما سرما و برودت هوا موجب یخبندان شدید و لغزندگی معابر عمومی و راه‌های مواصلاتی می‌شود و این یخبندان تا روز شنبه ادامه خواهد داشت.

رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی ایلام یادآور شد: از بامداد پنجشنبه یک موج بارشی سریع وارد استان می‌شود که طی همان روز نیز از جو استان خارج خواهد شد و دامنه پراکنش آن کل استان را در بر خواهد گرفت و احتمال بارش برف در نواحی سردسیر وجود دارد.

میهن‌پرست در مورد کاهش دما نیز توضیح داد: دمای هوا در مناطق سردسیر بین هفت تا 10 درجه زیر صفر و در نقاط گرمسیر نیز به صفر می‌رسد و یخبندان ایجاد می‌شود.

وی به رانندگان توصیه کرد به علت مه‌گرفتگی در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها و همچنین لعزندگی این مسبرها نکات و قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

به گزارش ایرنا، روز گذشته به علت بارش برف و برودت هوا بنا به تصمیم ستاد بحران استان با توجه به بارش برف، برودت هوا و یخبندان، فعالیت مدارس متوسطه اول و دوم در نوبت صبح در شهرستان‌های ایلام، ایوان، بدره، ملکشاهی، چرداول و بخش‌ کارزان سیروان به غیر از دانش‌آموزانی که امتحان سراسری (کشوری) دارند، تعطیل و فعالیت مدارس ابتدایی غیرحضوری است.

شناسه خبر 51269