شناسه خبر:51241
1400/10/27 11:01:17

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راهداری و حمل‌‌ونقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه ریزش پراکنده برف و لغزندگی سطح معابر تردد در بیشتر جاده‌های این استان را کُند کرده است، گفت: صبح روز یکشنبه با فعالیت یک سامانه بارشی سرعت حرکت خودروها در بیشتر محورهای ارتباطی استان به طرز محسوسی کاهش داده شد.

«صفر صادقی‌راد» افزود: براساس پیش‌بینی هواشناسی ریزش برف مناطق کوهستانی و ارتفاعات استان همدان را فرا می‌گیرد که با توجه به کاهش دید افقی در گردنه‌ها و لغزندگی معابر، رانندگان هنگام تردد باید با رعایت سرعت مطمئنه و حفظ فاصله طولی مناسب، در جاده‌ها حرکت کنند.

مدیرکل راهداری و حمل‌‌ونقل جاده‌ای استان همدان از رانندگان خواست با توجه به کاهش دید افقی و کاهش دما در محورهای ارتباطی به‌ویژه در گردنه‌ها، از تردد غیر ضروری خودداری کرده و نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و ترمز خودرو خود اطمینان حاصل و سپس اقدام به مسافرت کنند.

وی با اشاره به اینکه محور گنجنامه- تویسرکان تنها محور مسدود استان همدان است، ادامه داد: رانندگان باید در این روزها قبل از تردد در جاده‌ها و به‌ویژه گردنه‌ها و محورهای کوهستانی استان، از وضعیت راه‌ها با خبر شوند.

صادقی‌راد با اشاره به اجرای طرح راهداری زمستانی در استان همدان از ابتدای آذرماه، تصریح کرد: امسال با توجه به ریزش برف زودهنگام اجرای این طرح با مشارکت نیروهای راهداری و انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین آغاز شده است.

وی به فعالیت 34 راهدارخانه استان همدان اشاره کرد و گفت: بیش از 500 نیرو با به‌کارگیری حدود 300 دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین راهداری آماده برف‌روبی و بازگشایی جاده‌های استان در زمان ریزش برف هستند.

مدیرکل راهداری و حمل‌‌ونقل جاده‌ای استان همدان تأکید کرد: همه خودروها تا پایان طرح زمستانی برای تردد در محورهای استان باید زنجیر چرخ، تجهیزات ایمنی، لباس گرم و مواد غذایی لازم و ضروری را به همراه داشته باشند.

 

شناسه خبر 51241