شناسه خبر:51010
1400/10/22 08:50:18

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار ملایر گفت که با پیگیری‌های شورای اسلامی شهر و شهرداری شرایط و تسهیلات ویژه‌ای برای ساخت‌وساز واحدهای مسکونی در محله‌های کم‌برخوردار شهرها مهیا شده و متقاضیان می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

مجید فرجی دراین‌باره اظهار کرد: در این راستا جلسات متعدد شورای تأمین مسکن این شهرستان و جلسه ویژه تخصیص وام تشکیل شد.

وی تشکیل این جلسات را با هدف بازسازی و نوسازی املاک و محلات هدف بازآفرینی شهری و حمایت از تولید و عرضه مسکن عنوان کرد و افزود: در همین رابطه 240 سهمیه وام 250 میلیون تومانی برای هر واحد مسکونی تا سقف دوونیم طبقه و کمتر از آن اختصاص داده می‌شود.

شهردار ملایر ادامه داد: شهرداری در اقدامی حمایتی برای سرعت بخشیدن به ساخت‌وسازها و تشویق ساکنان محله‌های کمتربرخوردار و حاشیه شهر، مجوزهای مسکونی رایگان تا دوونیم طبقه و مازاد بر آن با 30 درصد تخفیف می‌دهد.

فرجی با بیان اینکه تسهیلات مذکور در محله‌های جعفرآباد، امامزاده عبدالله، نفت سیاه، شمس‌آباد، سرجو (محله جویبار) و پشت ناسیونال ارائه می‌شود، از شهروندان خواست که برای استفاده از این تخفیفات و دریافت تسهیلات هرچه سریع‌تر اقدام کنند.

وی درخصوص عوارض صدور پروانه ساخت‌وساز و ارائه تسهیلات در محله‌های کمتربرخوردار نیز اظهار کرد: شهرداری برای ساخت‌وساز واحدهای مسکونی در محله‌های طالقانی، پشت سازمان بهزیستی، محله گاز طاهری و محله 15 خرداد، 60 درصد تخفیف قائل می‌شود.

شهردار ملایر همچنین از اعمال تخفیفات بر عوارض شهرداری خبر داد و گفت: این تخفیفات به‌مناسبت ایام‌الله دهه فجر از اول دی‌ماه آغاز شده و تا پایان بهمن‌ماه ادامه دارد و به میزان 30 درصد تخفیف به عوارض بنا، عوارض کسب‌وپیشه و بهای خدمات نوسازی تعلق می‌گیرد.

فرجی تأکید کرد: شهروندان استفاده از تخفیفات بر عوارض شهرداری را به روزهای پایانی سال موکول نکنند.

شناسه خبر 51010