شناسه خبر:50962
1400/10/21 09:19:01

سپهرغرب، گروه خبر: معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: سهم استان در تسهیلات تبصره 18 قانون بودجه 1400 در بخش صنعت نسبت به سال گذشته چهار برابر شده است.

پیمان الماسی اظهار کرد: میزان این سهم از منابع اعتباری که در قالب تسهیلات بانکی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد در بخش صنعت استان بیش از چهار هزار میلیارد ریال است.

وی اضافه کرد: این میزان تسهیلات به پروژه‌های صنعتی بالای 30 درصد پیشرفت فیزیکی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی استان پرداخت می‌شود.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: میزان سهم استان از تسهیلات تبصره 18 در قانون بودجه سال‌های 1398 و 1399، یک هزار و 120 میلیارد ریال بود و امسال این مبلغ چهار برابر شده است.

الماسی نرخ سود این تسهیلات را 12 درصد خواند و اعلام کرد: تا کنون 40 مورد به مبلغ سه هزار میلیارد ریال در کمیته‌های تخصصی برای دریافت این تسهیلات بررسی و به کمیته استانی معرفی شدند که بعد از تایید از سوی این سازمان به بانک‌ها معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال مالی جاری فرصت بهره‌مندی از این تسهیلات را داریم، گفت: مراحل دریافت این تسهیلات بدین‌گونه است که متقاضیان از طریق سایت بهین یاب ثبت‌نام کرده و سازمان صمت بعد از بررسی لازم در کمیته کارشناسی موضوع را مطرح و واحدها را به کارگروه استانی معرفی می‌کند.

شناسه خبر 50962