شناسه خبر:50799
1400/10/18 08:38:33

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار ساوه گفت: یک شرکت سرمایه‌گذار برای ساخت نیروگاه زباله‌سوز به‌منظور تولید برق از زباله شهری در ساوه اعلام آمادگی کرد.

«امیررضا یوسفیان» روز چهارشنبه در نشست با سرمایه‌گذار ساخت نیروگاه تولید برق از زباله شهری در ساوه اظهار کرد: برای اجرای این طرح در گام نخست باید مطالعات سایت پسماند در موضوعات مختلف مانند جهت ورزش بادها، شیرابه‌ها و دسترسی به آب‌های زیرزمینی احصا شود و با توجه به پیش‌نیازها، مسائل زیست‌محیطی و مدیریت پسماند شهر، لازم است با افق چندساله اقدام کنیم.

وی ادامه داد: انجام این مهم باید همراه با مطالعه علمی و دانش روز باشد و تمام مسائل ظرفیتی در طرح لحاظ شود تا بتوان یک کار هویتی و شناسنامه‌دار را به ثمر رساند؛ چراکه هم‌اینک مسائل زیست‌محیطی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها در بسیاری از کشورها است.

یوسفیان با بیان اینکه پرداخت هزینه برق بار سنگینی بر دوش شهرداری است، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های این شرکت سرمایه‌گذاری برای تولید برق و احداث نیروگاه خورشیدی می‌توان بر تأمین مصرف داخلی برق، مراکز و کارگاه‌های پُرمصرف شهرداری مانند دستگاه سنگ‌شکن و روشنایی شهر تمرکز کرد.

شهردار ساوه همچنین پیش‌تصفیه فاضلاب شهر در دو نقطه را یکی از نیازهای مهم ساوه دانست و بیان کرد: با پیش‌تصفیه این پساب، امکان استفاده آن در فضای سبز شهری وجود دارد.

وی به وضعیت نابه‌سامان کنونی در مدیریت پسماند در شهر ساوه نیز اشاره کرد و گفت: هم‌اینک در ساوه جمع‌آوری و دفع زباله مکانیزه نیست و مشکلاتی مانند سامان‌دهی زباله‌گردها در شهر باید مرتفع شود و این آمادگی وجود دارد تا با مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی حوزه مدیریت پسماند شهر مکانیزه شود.

یوسفیان ورود فناوری‌های نو در بحث پسماند ساوه را امری ضروری دانست و افزود: باید با ایجاد فضای مشارکتی و سرمایه‌گذاری، چشم‌اندازی بلند مدت برای مدیریت پسماند ساوه ترسیم شود.

در ادامه این نشست سرمایه‌گذاری در حوزه نیروگاه زباله‌سوز، احداث پنل‌های خورشیدی، ثبت معدن تولید آهک و پیش‌تصفیه پساب آب در دو منطقه شهر نیز مورد بررسی قرار گرفت.

شناسه خبر 50799