شناسه خبر:50798
1400/10/18 08:36:24
مدیرکل تشکیلات و بهبود روش‌های کمیته امداد امام خمینی (ره):

زنجیره خدمات هوشمند کمیته امداد امام خمینی (ره) تا آخر امسال عملیاتی می‌شود

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تشکیلات و بهبود روش‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: زنجیره خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) تا پایان امسال و یا ابتدای سال آینده با هدف رسیدگی بیشتر به نیازمندان و افزایش سرعت در رفع مشکلات و توانمندسازی مددجویان عملیاتی خواهد شد.

«عباس همتی» روز چهارشنبه اظهار کرد: برای نخستین‌بار در مجموعه کمیته امداد امام خمینی (ره) فرآیند تحول با نگرشی نو و در بستر الکترونیک و هوشمندسازی به مددجویان در دستور کار قرار گرفته است.

وی ابراز کرد: هوشمندسازی در ابتدا با پایلوت 6 استان شامل سمنان، بوشهر، تهران، خوزستان، لرستان و ایلام از دو ماه گذشته آغاز شده و اکنون قرارگاه امداد هوشمند شکل گرفته است.

مدیرکل تشکیلات و بهبود روش‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: برای نخستین‌بار این نهاد حمایتی سیستم جدید هوشمندسازی را اجرا و پالایش اطلاعات مددجویان را آغاز کرده است.

همتی افزود: اجرای این طرح در 6 استان به‌صورت پایلوت آغاز شده که ازنظر سیستمی، فرآیند طرح مورد بررسی قرار گرفته تا نواقص رفع و بعد از گذشت یک ماه در سراسر کشور ابلاغ شود.

وی اظهار کرد: سیاست کمیته امداد امام خمینی (ره) در این طرح حضور این نهاد به‌عنوان دستگاه خدمات‌رسان در منزل مددجو است تا از مراجعه فیزیکی مددجو به مراکز کاسته شود.

مدیرکل تشکیلات و بهبود روش‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: در سیستم جدید وب‌سایت‌هایی پیش‌بینی شده که تعدادی از آن‌ها برقرار شده است.

همتی افزود: در مرحله نخست این برنامه ثبت‌نام مددجویان و مستمری‌بگیران کمیته امداد امام خمینی (ره) درحال انجام است و مرحله پالایش داده‌های اطلاعات مددجویان بزرگ‌ترین مرحله این برنامه بوده که تا آخر ماه عملیاتی خواهد شد.

وی اظهار کرد: مددجویان با کمک تلفن همراه، تبلت، دفاتر پیشخوان دولت و مراکز نیکوکاری می‌توانند اطلاعات اولیه خود را ثبت کنند.

مدیرکل تشکیلات و بهبود روش‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: 96 هزار دفتر پیشخوان خدمات در سطح کشور وجود دارد که 60 درصد آن‌ها در روستاها مستقر هستند و مددجویان می‌توانند برای ثبت‌نام اطلاعات اولیه از این ظرفیت استفاده کنند.

همتی افزود: سامانه نظام پیشنهادات در کمیته امداد امام خمینی (ره)پیش‌بینی شده و همه مردم و خیران در داخل و خارج کشور می‌توانند وارد سامانه شوند و نظرات خود را ثبت کنند.

وی اظهار کرد: تیمی نظرات و پیشنهادات را جمع‌بندی می‌کند و در کارگروه پیشنهادات مطرح و مصوب می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی نیز گفت: اطلاع‌رسانی به‌هنگام رسانه‌ها از اقدامات کمیته امداد امام خمینی (ره) موجب شد تا نقشه دشمنان برای کم‌رنگ کردن فعالیت این نهاد خنثی شود.

مجید مؤمنی تصریح کرد: بزرگ‌ترین دارایی یک کشور سرمایه مردمی است؛ این سرمایه دارای سه مؤلفه شامل اعتماد عمومی، مشارکت و انسجام بوده و شاخص اعتماد مردم، میزان مشارکت آنان است.

وی اظهار کرد: اکنون 52 درصد کمک‌ها به این نهاد حمایتی، مردمی است و 48 درصد کمک‌ها توسط دولت به نیازمندان زیر پوشش انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: چهار هزار نفر بسیجی در توزیع کمک مؤمنانه با کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مشارکت کردند که مراکز نیکوکاری نیز به پنج هزار و 700 نفر رسید و توانستند 70 هزار بسته غذایی را به نیازمندان استان تحویل دهند.

مؤمنی افزود: اکنون یک‌هزار و 808 واحد مسکونی در استان برای مددجویان پیش‌بینی شده است که 478 واحد تا آخر سال تحویل خواهد شد.

شناسه خبر 50798