شناسه خبر:50701
1400/10/14 10:43:42

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه برگزاری هرچه باشکوه‌تر جشنواره فرامرزی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری را گام مهمی جهت راه‌اندازی دبیرخانه دائمی این جشنواره در استان دانست.

بهرام فاضلی روز 13 دی‌ماه در آیین رونمایی از پوستر دومین جشنواره فرامرزی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری که با حضور رسانه‌های سه کشور ایران، ترکیه و عراق به میزبانی کرمانشاه برگزار می‌شود، با اشاره به اهمیت بالای این جشنواره، گفت: این جشنواره فرصت بسیار مغتنمی برای معرفی هرچه بیشتر و بهتر استان کرمانشاه در سطح سه کشور ایران، ترکیه و عراق است.

وی با تأکید بر لزوم برگزاری حضوری این جشنواره، افزود: اگر بخواهیم شاهد اثرات مثبت این جشنواره باشیم، باید برگزاری آن به‌صورت حضوری باشد.

فاضلی با اشاره به برگزاری این جشنواره در 10 اسفندماه سال جاری، گفت: این جشنواره قرار بود سال گذشته برگزار شود، اما به‌دلیل شرایط کرونایی امکان برگزاری حضوری فراهم نشد و به‌ناچار اجرای آن را به تأخیر انداختیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تأکید کرد: برگزاری حضوری این جشنواره قطعاً گام مؤثری در تبادلات و تعاملات فرهنگی اهالی رسانه سه کشور است و می‌تواند نقش مهمی در معرفی قابلیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه نیز داشته باشد.

وی در ادامه به تشریح برخی از پتانسیل‌های فرهنگی و هنری استان پرداخت و افزود: کرمانشاه در زمینه موسیقی نامی پُرآوازه در کشور دارد و اگر بخواهیم حداقل هفت نفر از بزرگان موسیقی کشور را نام ببریم، چهار نفر آن‌ها کرمانشاهی هستند.

فاضلی افزود: در زمینه خوشنویسی هم با داشتن مفاخری چون آیت‌الله نجومی، میرزارضای کلهر و سایر اساتید، کرمانشاه یکی از استان‌های سرآمد در این هنر است و دهه فجر امسال از 10 استاد تمام خوشنویسی که به درجات عالیه این هنر رسیده‌اند، در استان تجلیل می‌شود.

این مقام مسئول ابراز کرد: در زمینه داستان‌نویسی و رمان هم مفاخری همچون علی‌محمد افغانی را داریم که نویسنده رمان «شوهر آهوخانم» است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: در زمینه هنرهای دیگر مانند تئاتر، هنرهای تجسمی و غیره هم کرمانشاه در سطح کشور حرف برای گفتن دارد.

فاضلی اذعان کرد: در زمینه شعر هم با وجود شاعرانی چون احمد عزیزی که صاحب سبک است و یا استاد بهزاد، استاد محبت، فرشید یوسفی، بیژن ارژن، پرتو کرمانشاهی و غیره، کرمانشاه یکی از استان‌های سرآمد کشور در این حوزه است.

این مقام مسئول گفت: همه این پتانسیل‌های فرهنگی و هنری باید در سطح کشور و حتی بین‌الملل معرفی شوند و برگزاری این جشنواره فرصت خوبی برای معرفی این ظرفیت‌ها است.

* رسانه‌ها فقط چالش‌ها و مشکلات کرمانشاه را برجسته نکنند

فاضلی در ادامه با انتقاد از برخی رسانه‌های استان که تنها چالش‌ها و مشکلات را برجسته می‌کنند، عنوان کرد: کرمانشاه استانی فرهنگی است و باید مفاخر و داشته‌های فرهنگی و هنری آن معرفی شود و نباید تنها به مشکلات و چالش‌ها بپردازیم.

وی افزود: مشکلات و چالش‌ها هست، اما باید داخل خودمان حل شود و نباید از استان چهره‌ای سیاه و زشت بسازیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد: برگزاری این جشنواره منجر به معرفی هرچه بهتر استان در سطح کشور و نیز در کشورهای عراق و ترکیه شود.

فاضلی در ادامه با اشاره به تأمین 200 میلیون تومان اعتبار برای برگزاری این جشنواره، گفت: منابع اعتباری دیگری هم در دست پیگیری بوده و قطعاً بیش از این اعتبارات برای برگزاری جشنواره نیاز است.

وی تأکید کرد: برای برگزاری این جشنواره همه باید پای کار بیایند و لازم است دستگاه‌های مختلف همکاری داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: چنانچه بتوانیم این دوره جشنواره را باشکوه هرچه بیشتر برگزار کنیم، این احتمال هست که دوره‌های بعدی برگزاری جشنواره هم به کرمانشاه محول شود.

فاضلی ابراز کرد: درصورت برگزاری باشکوه جشنواره احتمال راه‌اندازی دبیرخانه دائمی این جشنواره در استان وجود دارد، بنابراین بسیار مهم است که این جشنواره با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار شود.

شناسه خبر 50701