شناسه خبر:50577
1400/10/12 10:01:10
جانشین سابق فرمانده سپاه انصارالحسین (ع)؛

حاج قاسم ولایت‌پذیری را در بلندی‌های جولان به اثبات رساند

سپهرغرب، گروه فرهنگی - طاهره ترابی‌ مهوش: جانشین سابق فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) با بیان اینکه ولایت‌پذیری در جامعه ما همواره ارزش و آرمان تلقی می‌شود، گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی ولایت‌پذیری را در بلندی‌های جولان و در مبارزه با داعش نشان داد همان‌جایی که بی‌محابا به دل داعش زد و آنان را نابود کرد.

مرد میدان، سردار دل‌ها و قهرمان لقب‌هایی است که هموطنان در نخستین ساعت‌های انتشار خبر تلخ شهادت حاج قاسم سلیمانی به این قهرمان ملی دادند. در آستانه دومین سالگرد شهادتش این روزها تصاویری مزین به واژه‌های مذکور در فضای مجازی و واقعی برای ادای احترام به او آماده شده که این امر نشان‌دهنده وفاداری هموطنان به نام و آرمان‌های اوست.

درحالی‌که آرام‌آرام به دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی نزدیک می‌شویم، مردم استان همدان همچون دیگر نقاط کشورمان حال و هوای خاصی دارند و هر کسی به نحوی یاد و خاطره او را گرامی می‌دارد.

زیباترین جلوه‌های ارادت مردم این استان به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در فضای مجازی متجلی شده است جایی که تقریباً همه گروه‌های سیاسی و اقشار مختلف شهروندان با به اشتراک گذاشتن تصاویر این قهرمان ملی ارادت خود را به او نشان می‌دهند.

از نخستین روزهای زمستان تاکنون فضای مجازی و گروه‌های اجتماعی همدان مملو از تصاویر سردار حاج قاسم سلیمانی مزین به واژه‌های پرمعنایی است که در واقع نمادی از عشق و علاقه مردم استان به اوست آنان می‌خواهند با گرامیداشت سالروز شهادتش از تلاش‌های 40 ساله پهلوان نامی خود برای عزت و سربلندی کشورشان قدردانی کنند.

مهربانی، ولایت‌مداری، فروتنی، فداکاری، اخلاص، جهادگری، خادمی مردمی، شجاع و آزادگی واژه‌هایی است که برخی از شهروندان همدانی در دل نوشته‌های خود با آنان از سردار حاج قاسم سلیمانی یاد می‌کنند. براین اساس در راستای ادای دین و رسالت اجتماعی به این سردار والامقام برآن شدیم تا گفت‌و‌گویی را با جانشین سابق سپاه ‌انصارالحسین (ع) و همرزم ایشان ترتیب دهیم که در ادامه می‌خوانید:

سردار‌ مهدی ‌فرجی با بیان اینکه ولایت‌پذیری در جامعه ما همواره ارزش و آرمان تلقی می‌شود گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی ولایت‌پذیری را در بلندی‌های جولان و در مبارزه با داعش نشان داد همان جایی که بی‌محابا به دل داعش زد و آنان را نابود کرد.

وی با اشاره به اینکه آشنایی مجموعه بچه‌های سپاه استان همدان با شهید سلیمانی به سال‌های ابتدای دفاع مقدس به‌ویژه عملیات رمضان که یک عملیات مشترک بود برمی‌گردد؛ در آن زمان بچه‌های سپاه همدان مأمور شدند به یگانی که فرماندهی آن بر عهده سردار سلیمانی بود بروند، گفت: درواقع در این عملیات، حاج قاسم با نحوه رشادت، شجاعت و عملکرد بچه‌های سپاه همدان آشنا شد.

جانشین سابق فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) با تأکید بر اینکه در طول دفاع مقدس نیز در برخی از عملیات‌ها همچون والفجر 8 بازهم بچه‌های سپاه همدان در کنار حاج قاسم بودند، اذعان کرد: این ارتباط همچنان در طول جنگ ادامه یافت و همزمان آشنایی سردار سلیمانی با سردار همدانی نیز این تعاملات را به یک دوستی دیرینه بدل کرد.

سردار فرجی با تأکید بر اینکه حضور این دو سردار در قرارگاه‌ها و مناطق جنگی این ارتباط را به یک دوستی صمیمی و برادرانه تبدیل کرد که بعد از جنگ نیز ادامه یافت گفت: بعد از جنگ نیز با مطرح شدن بحث جبهه مقاومت در بحث‌های امنیتی در شرق کشور ارتباط بین بچه‌های سپاه استان همدان با حاج قاسم همچنان استمرار یافت.

وی ادامه داد: در واقع به لحاظ نوع عملکرد بچه‌های سپاه همدان حاج قاسم علاقه‌مند بود که از این نیرو‌ها در مأموریت‌های که فرماندهی آن را خود بر عهده داشت بهره‌مند شود.

جانشین سابق فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) با اشاره به اینکه بهره‌مندی از نیروی سپاه همدان در مجموعه سپاه قدس در موضوع جبهه مقاومت به نحوی پیش رفت که در پیشروی داعش در شمال عراق؛ بسیجیان و سپاهیان همدان به کمک این سردار شتافتند و ایشان از این فرصت و همراهی به نحوه احسن استفاده کرد، افزود: این علاقه‌مندی حاج قاسم نسبت به نیروهای همدان و به‌ویژه سردار همدانی، منجر به آن شد که برای برهه‌های حساس و خطرناک و نیز کارهای بر زمین‌مانده با شناختی که از این نیروها و به‌ویژه سخت‌کوشی شهید همدانی داشت بهره ببرد.

   14 شهید مدافع حرم در همدان

سردار فرجی با اشاره اینکه این شهید بزرگوار در جبهه مقاومت دنبال کسی می‌گشت که بتواند کارهای بزرگ بر زمین مانده را به سرانجام برساند بنابراین با رفتن شهید همدانی به کمک حاج قاسم در جبهه مقاومت و کمک‌های شهید همدانی در بحث تشکیل دفاع وطنی و درعین‌حال ساماندهی این نیروها در سوریه داشت علاقه‌مندی سردار سلیمانی را به نیروهای سپاه استان همدان دوچندان کرد افزود: این علاقه‌مندی و تعامل به‌گونه‌ای بود که نیرو‌های بسیجی و پاسدار همدانی در جبهه مقاومت حضور پررنگی یافته و حتی 14 تن از این عزیزان به خیل شهدای مدافع حرم پیوستند.

  خطبه شهید سلیمانی در همدان بین‌المللی شد

وی تشریح کرد: شهید سلیمانی ارتباط قدیمی با مردم همدان داشت و پس از عملیات رمضان که مردم استان نقش بزرگی را در آن ایفا کردند و فراموش‌شدنی نیست، احساس می‌کرد دینی به مردم همدان دارد و در سالگرد عملیات رمضان در همدان حضور پیدا کرد، گفت که من به خاطر شهدای این عملیات و مردم همدان احساس کردم باید حتماً به همدان بیایم؛ جالب‌تر اینکه حساس‌ترین سخنرانی خود را نیز در خطبه نماز جمعه همدان خطاب به جامعه جهانی و مستکبران در همدان ایراد کردند که تک‌تک جملات آن این روزها از هر کوی و برزنی به گوش می‌رسد.

وی ادامه داد: در جلسه‌ای در حلب نیز سردار سلیمانی درباره ارادت مردم همدان حرف‌های خیلی خوبی زد و اعتقاد داشت که مردم همدان برای رهبر معظم انقلاب عزیز هستند که در یک مقطع چهار کتاب برای مردم همدان تقریظ فرمودند.

  سردار سلیمانی برای خانواده شهدا احترام خاصی قائل بود

جانشین فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه شهید سلیمانی برای شخص شهید همدانی و شهدای مدافع حرم و خانواده‌های این شهدا احترام خاصی قائل بود و با تمام قدرت، هوش و ذکاوتش در مقابل خانواده و فرزند شهید مدافع حرم کاملاً خاضعانه رفتار می‌کرد و کمتر کسی را دیدم در مقابل کودکی مانند «ریحانه دختر شهید کرمی» به این صورت رفتار کند به‌گونه‌ای که این دختر سه‌ساله احساس می‌کرد آشنایی قبلی با سردار دارد، اذعان کرد: اگر شهادت نصیب شهید سلیمانی نمی‌شد واقعاً در حق وی ظلم شده بود، امروز ما قاسم سلیمانی‌های زیادی داریم و جای نگرانی نیست.

سردار فرجی ادامه داد: شهادت شهید سلیمانی بسیار برای ما سخت و تلخ است و دلتنگ او هستیم اما هنگامی‌که چنین افرادی با این عظمت به شهادت می‌رسند حتماً خیری در آن وجود دارد به‌طوری‌که امیدواریم با شهادت حاج قاسم جبهه مقاومت انرژی مضاعفی کسب کند.

وی بیان کرد: من یقین دارم جبهه مقاومت و نیروهای مقاومت چندین برابر خواهند شد و در حال حاضر با شهادت حاج قاسم هیچ عذر و بهانه‌ای در برخی از موضوعات نداریم و هر آنچه که رهبری دستور دهند بدون کم‌وکاست آن را انجام می‌دهیم چراکه ما سرباز ایشان هستیم و باکی هم از دشمنان نداریم.

شناسه خبر 50577