شناسه خبر:50515
1400/10/11 09:06:56
نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی:

دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به محرومیت‌زدایی دارد

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: گازرسانی به روستاهای محروم و دورافتاده بیانگر عزم و توجه ویژه دولت سیزدهم به مناطق مرزی و محروم و از همه مهم‌تر محرومیت‌زدایی در این مناطق است.

شیوا قاسمی‌پور با اشاره به بازدید میدانی از خط لوله انتقال گاز به بخش محروم سرشیو مریوان گفت: با تلاش بی‌وقفه نیروهای شرکت گاز، پروژه گاز‌رسانی به این بخش در حال انجام است و از پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی برخوردار است.

وی افزود: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار جمعیت در این بخش محروم شهرستان مریوان تا پایان سال آینده به اتمام خواهد رسید.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در حال حاضر پروژه گازرسانی به 17 روستای بخش سرشیو مریوان فعال است و تنها هفت روستای بالای 20 خانوار این بخش از نعمت گاز بهره‌مند نیستند که به‌زودی پیمانکار این مسیرها مشخص و عملیات گازرسانی به این روستا آغاز می‌شود.

قاسمی‌پور با بیان اینکه گازرسانی به مناطق محروم از مؤلفه‌های اصلی توسعه پایدار روستایی است تأکید کرد: تا گاز‌دار شدن تمام روستاهای شهرستان‌های مریوان و سروآباد از طریق مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی پیگیر خواهم بود.

وی گفت: مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در زمان جنگ تحمیلی تا پای جان از این آب و خاک دفاع کردند و اکنون نوبت مسئولان است که به این مردم خدمت کنند و حداقل امکانات رفاهی که یکی از آن‌ها گاز است را برای آن‌ها فراهم کنند.

وی افزود: گاز‌رسانی به روستاهای محروم و دورافتاده بیانگر عزم و توجه ویژه دولت سیزدهم به مناطق مرزی و محروم و از همه مهم‌تر رفع محرومیت‌زدایی است که این مهم می‌تواند در راستای مهاجرت معکوس و ماندگاری روستاییان بسیار تأثیرگذار باشد.

شهرستان مریوان با جمعیت بیش از 153 هزار نفری در فاصله 120 کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

شناسه خبر 50515