شناسه خبر:50504
1400/10/11 08:48:11
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی:

برخی از موقوفات 99 ساله باید به مردم بازگردند

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از موقوفات که 99 ساله بوده و تاریخ آن‌ها گذشته است، باید به مردم بازگردند.

محمدحسن آصفری ظهر پنجشنبه در نشست با بخشداران، شماری از دهیاران و مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، با بیان اینکه وقف موضوع بسیار مهمی است، اظهار کرد: حقوق مردم نیز اهمیت دارد که باید مورد توجه جدی قرار گیرد تا جایگاه این سنت حسنه تقویت شود.

وی ادامه داد: بسیاری از افرادی که امروز نسبت به برخی اقدامات اوقاف استان گلایه دارند، از واقفان خیراندیش هستند و مخالفتی با این سنت حسنه ندارند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تا آنجایی که امکان دارد، باید طوری انعطاف به خرج دهد تا رضایت مردم جلب و جایگاه وقف در جامعه تقویت شود.

آصفری با بیان اینکه هیچ فردی در استان مرکزی مخالف وقف نیست، گفت: اما برخی عملکردها گلایه هم‌وطنان به‌خصوص روستاییان را به دنبال داشته و انتظار می‌رود بخشی از مشکلات که در استان قابل پیگیری است، مرتفع شوند و بخشی دیگر که منشأ ملی دارند، در مرکز کشور پیگیری شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در برخی از مناطق استان مرکزی به‌خصوص اراک و خنداب که مردم از زمین‌های خود سند قدیمی دارند، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سند جدید دریافت کرده و ادعای مالکیت دارد. این امر برای مردم مشکلاتی ایجاد می‌کند که انتظار می‌رود این مسائل با جدیت پیگیری شود.

وی در پایان بیان کرد: برخی از موقوفات که 99 ساله بوده، تاریخ آن‌ها گذشته و باید به مردم بازگردند؛ اما اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برای این موقوفات سند جدید دریافت کرده که این امر موجب ناخرسندی مردم شده است.

شناسه خبر 50504