شناسه خبر:50416
1400/10/8 09:41:26

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از ثبت ملی سه مهر استوانه‌ای و استامپی مربوط به دوران مادها از استان در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

یعقوب گویلیان از ثبت ملی سه مهر استوانه‌ای و استامپی مربوط به دوران مادها از کردستان در فهرست آثار ملی کشور خبر داد و اظهار کرد: در جلسه شورای ملی ثبت منقول کشور که کارشناسان حوزه میراث فرهنگی استان نیز در آن حضور داشتند با ارائه مشخصات این سه اثر به اعضای شورا، آثار با اکثریت آرا ثبت ملی شد.

وی افزود: این سه اثر ارزشمند شامل مهر استوانه‌ای با نقش شترمرغ، مهر استوانه‌ای با نقش هاشور و مهر استامپی با نقش گوزن بالدار بوده که در نوع خود در سطح جهان کم نظیر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: تلاش و همت معاون میراث‌فرهنگی و کارشناسان این حوزه در استان در راستای شناسایی و ثبت آثار مختلف استان جای بسی تقدیر و تشکر دارد و امیدواریم با تلاش بیشتر؛ زمینه حفظ، صیانت و معرفی آثار کردستان بیش از پیش فراهم شود.

گویلیان یادآور شد: کردستان مهد تاریخ، فرهنگ و هنر است و مردمان این دیار همواره در راستای حفاظت از این داشته‌های ارزشمند پیش قدم بوده‌اند که این موضوع نیز جای بسی خرسندی دارد.

شناسه خبر 50416