شناسه خبر:50338
1400/10/6 09:52:30

سپهرغرب، گروه اجتماعی: روان‌شناس بالینی گفت:‌ اکنون آسیب‌های اجتماعی نسبت به دهه‌های قبل مقداری تغییر کرده؛ با توجه به فضای مجازی کیفیت و نوع آسیب‌ها نیز عوض شده است.

حسین اسدبیگی، در پاسخ به این پرسش که «اکنون مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی چیست؟»، گفت:‌ همه آسیب‌های اجتماعی با هم مرتبط هستند.

وی ادامه داد:‌ خشونت خانگی از قبیل همسرآزاری، کودک‌آزاری و خودکشی ازجمله آن‌ها هستند. البته آمار این موارد نسبت به کشورهای دیگر زیاد نیست اما هر چقدر هم کم باشد مهم است.

این روان‌شناس بالینی گفت:‌ همچنین موضوع طلاق نیز که عده‌ای آن را آسیب اجتماعی دانسته و عده‌ای آن را نمی‌دانند؛ اما آمار طلاق نیز زیاد شده است؛به خصوص در مقایسه با ازدواج یعنی در این سال‌ها هرچه جلوتر می‌رویم آمار ازدواج کم شده و آمار طلاق زیاد می‌شود.

اسدبیگی یادآور شد: به حدی که در کشور حدوداً در برابر هر سه ازدواج، یک طلاق داریم؛ در حالی که در تهران به ازای هر دو ازدواج یک طلاق داریم.

وی افزود:‌ در دوران کرونا بسیاری در خصوص این موضوع که آسیب‌ها و خشونت زیاد شده صحبت کردند، اما از دید بنده نمی‌توان تعیین کرد که آیا در دوران کرونا این موضوعات زیاد شده یا نشده است و این به پژوهش نیاز دارد.

این روان‌شناس بالینی یادآور شد:‌ اکنون آسیب‌های اجتماعی نسبت به دهه‌های قبل مقداری تغییر کرده؛ با توجه به فضای مجازی کیفیت و نوع آسیب‌ها نیز عوض شده است.

اسدبیگی خاطرنشان کرد:‌ یکی از چیزهایی که ما را نگران کرده و به چشم نمی‌آید و عنوان نمی‌شود، آسیب فضای مجازی در جوانان است؛ به طوری‌که ارتباطات ناصحیح در فضای مجازی زیاد است؛ یعنی جوانان به هم نزدیک شده و ارتباطاتی با هم دارند که در گذشته به این راحتی نبود.

شناسه خبر 50338